Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Roger Brickjet

Lekte lite med de nya kryckorna. Kändes direkt som mech- eller grebel-delar :) Måste klämma fram fler nu.


humlan

Har burit på en idé i princip sen jag kom ut ur The Dark Ages, dunno om jag nånsin kommer få ihop den.  8)

Men labbade lite idag iallafall.
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

swestar

(Vet inte om inlägget ska läggas här?)
Äger ej setet, men en snabbtitt på BASEBRICK sa att bitarna fanns (förutom exklusiva). Så mellan pluggtimmarna så mixtrades "DeLorean Time Machine" ihop. :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Joacim


mordatre

Nu väntar jag bara på 300st 2x2 tiles (runt 1500st totalt när det är klart) och så ska jag parta ut en för BB-8 och Poe som ska få plats i bygget.

Bilden är dålig och suddig men det är i alla fall något. Den visar dock inte hela bygget.

edit: Vita skytteln kommer inte ingå i bygget, det fanns inte plats för den.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Wineyard

Jag har köpt ny kamera och har tänkt foto lite gamla byggen som inte publicerats än. Även om jag har mycket att lära i fotoväg, så har jag under de senaste dagarna troligen tagit mina bästa bilder.
Här är en liten preview av ett av byggena:

Perhed

Kul med ny kamera! Hög upplösning och bra bild.
Min bricklinkbutik Brickatorium http://www.bricklink.com/store/home.page?p=perhed

Perhed

Familjen hade mixelstävling idag. Reglerna är att man väljer ut två mixlar var och sen får du bygga fritt med endast dess bitar. Kul liten utmaning som får alla i familjen (utom bebis) att engagera sig i Lego och den tar ca: 1 timme.

Mixel nr.1 är bitar från Kramm och Berp
Mixel nr.2 bitar från Vaka-Waka och Tapsy
Mixel nr.3 Spugg och Volectro
Mixel nr.4 Flain och Tungster
Min bricklinkbutik Brickatorium http://www.bricklink.com/store/home.page?p=perhed

Skafte

#3144
Jag började snickra på en Lego-version av dixiebandet jag spelar med. Fick hem en Fabuland-tuba häromdagen, nämligen... Det är fortfarande WIP, vet inte om jag vågar ta med den på repet i morgon. Folk kan bli stötta av grått hår eller korta ben kanske.  :P

Edit: tips på hur man bygger en trombone i minifigskala mottages tacksamt. Gul/guld eller liknande...

torso

Senaste månaden har det känts som att min GBC-modul inte hinner bli klar i tid. Blev tvungen att välja mellan utseende och funktionalitet. Valde att prioritera utseendet. Flera detaljer återstår, men de stora dragen är klara. Tillräckligt för att uppskatta bitåtgång.

Medan jag väntar på att bitarna ska komma har jag idag byggt mekaniken. :)

Wineyard


Har petat med ännu en liten ldd-wip-moc. Testade att göra en video med denna som kanske kan ge en bättre "presentation" av digitala byggen.

Ludde

#3147
Hej alla nu sitter man och sorterar ett hav av lego för framtida byggen!  :)





Byggare M

#3148
Sonen behövde en skurk att jaga med sitt Batmanlego så dagens bygge blev någon form av "pull back badass vehicle".

Sollan

Citat från: Byggare M skrivet 11 februari 2016 kl. 21:54
Sonen behövde en skurk att jaga med sitt Batmanlego så dagens bygge blev någon form av "pull back badass vehicle".

Kul :D välkommen!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.