Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

ByggareDan

Sitter och bygger lite olika testscener (i rainbowfärger) till skogscb:t för att se vad som passar in/är genomförbart.
Blir mest småscener/byggen som rivs ganska direkt omgående, men även en blind höna hittar ju tillslut ett korn så någonting av idéerna borde man ju kunna få ihop.

/ByggareDan

Tufs

Jag modifierade med några små detaljer och även tippbar hytt och en liten motor under.




ByggareDan

Tjusig liten ombyggnad, själv har jag byggt två stycken displayställ för CMF serie 9 och 11, dom serierna jag har som är kompletta. Blir väl att bygga något ställ för mina sagan om ringen/Hobbit minifigs också.

/ByggareDan

Tufs

Jag kunde inte låta bli att modifiera ännu en gång. Man kna fortfarande koppla på plogen och även byta flaket mot saltströaren. Har även gjort möjligheten till att koppa på en kran baktill.


andreaseldh

Såhär har jag byggt om min med mer verklighetstrogen plog med slitdel i botten, fyrhjulsdrift och grundare flak så inte snön försvinner under kanten.

Tufs

Citat från: andreaseldh skrivet 10 februari 2015 kl. 21:51
Såhär har jag byggt om min med mer verklighetstrogen plog med slitdel i botten, fyrhjulsdrift och grundare flak så inte snön försvinner under kanten.

Kul att se vilka ändringar andra gör på den. Visst är det ett bra set från start men vissa detaljer kunde gjorts bättre.

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

andli

En j.vla massa baseplates med räls på...
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Magnus den store

#2693
Vackert skepp, swestar. Vad har du för bitar till kanonrören?


Tillägg: Gissar på följande delar.
Plate, Modified 1 x 2 with Handle on Side - Free Ends, 2540
Bar 1L with Clip Mechanical Claw, 48729
Technic, Pin 1/2, 4274
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

CopMike

Byggde denna i helgen - klart snygg!

Länk till tråden med instruktioner på Eurobricks:
http://www.eurobricks.com/forum/index.php?showtopic=92672

swestar

Citat från: Magnus den store skrivet 11 februari 2015 kl. 21:25
Vackert skepp, swestar. Vad har du för bitar till kanonrören?


Tillägg: Gissar på följande delar.
Plate, Modified 1 x 2 with Handle on Side - Free Ends, 2540
Bar 1L with Clip Mechanical Claw, 48729
Technic, Pin 1/2, 4274
Technic, Pin 3/4 32002, annars stämmer det.  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

andreaseldh


Manne

Lite pyssel på köksbordet så blev det lite sortering samt 4 moduverse plattor i grönt byggda.. Så man kan bygga vidare på någon järnvägs del kanske.. Vi får se.. Dåligt med bitar hela tiden..:):):)

Med vänlig hälsning, Manne

Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

humlan

Brytit min builders-block genom en stunds sortering och sen belönade jag mig med att testa en idé jag fick.

Har utgått från lego-tärningar för att bygga studs utåt åt alla håll. Tanken kanske är god, men det är nog enklare och smidigare att snotta på klassiskt vis. Men det var kul att testa :P

För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

swestar

Mjau!

Håller på och städar upp efter skeppsbygget, när det börja klia i fingrarna igen.  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.