Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

andreaseldh


andreaseldh

Ytterligare ett bygge på samma tema. Det fick bli elektroniskt, eftersom tre av bitarna tyvärr inte finns i dessa färger.

andreaseldh

Ytterligare två pennor, nu med bitar som finns i verkligheten.

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Odidoma

Citat från: swestar skrivet 11 januari 2015 kl. 00:17
...
den här gillade jag skarpt! Snygga/smarta blommor, dem ligger redan i kopieringsinspirationsmappen!

Anders67

Citat från: Odidoma skrivet 11 januari 2015 kl. 00:20
Citat från: swestar skrivet 11 januari 2015 kl. 00:17
...
den här gillade jag skarpt! Snygga/smarta blommor, dem ligger redan i kopieringsinspirationsmappen!
+1 är blommorna köttätande, de ser så ut ;)

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram


stej123

Sitter och försöker återskapa min Viggen i LDD. Hade tänkt sondera möjligheterna att göra en camovariant också :)

MartinAberg

Blev klar med mitt "stand" för mina Super Heroes igår, tack vare PaB.
Ber om ursäkt i förväg för dålig bild med blixt och allt, men det blir så "in the heat of the moment"!





Dark_Link

Tröttnade på att är en så futtig byggnad så de fick bygglov för en smärre utbyggnad.



Insåg att jag behöver fler bitar i tan samt betydligt fler plates i olika färger och former, men våning 2 (och resterande väggar och insida kommer så småningom).

Ashman

Citat från: MartinAberg skrivet 13 januari 2015 kl. 18:09
Blev klar med mitt "stand" för mina Super Heroes igår, tack vare PaB.
Ojoj vad min sjuårige son gick igång på den samlingen :)

Själv avslutade jag Drakmins Rebel Snowspeeder igår natt. Lägger upp några bilder sen när ungarna somnat.

AndersI

Pysslar med några hus från "the LEGO NEIGHBORHOOD book". Intressant teknik med standardiserad huskropp som man 'klär' med olika fasader. Saknar ännu en våning på det vänstra huset (och fasaden förstås!)

(Jag kan ju inte låta bli att ändra lite på byggena, framför allt takdelen)

erik1107

Har äntligen fått hem senaste paketet från BL och börjat bygga version 2 av min röda stuga. Kommer behövas en BL-omgång till innan utsidan är helt klar, sen kommer det lite bilder :)

hknssn

Har den senast veckan byggt/experimenterat med en del av ett större projekt.

Detta är en prototyp för fyllning av tunnor. Just nu är transportbandet för tunnorna i en liten loop för att endast kunna testa just denna delen av maskinen senare ska transportbandet gå igenom fler stationer.

Saknas dock en del bitar för "kranarna" som går ner i tunnorna.



Man använder roterande fyllning för att kunna fylla kontinuerligt medan tunnorna rör sig framåt genom maskinen

Nedan är en länk för hur fyllning i den riktiga världen kan fungera (fyllning börjar ca 2:03)
https://www.youtube.com/watch?v=yNYJG3WFPak

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.