Klossfestivalen 2024 - STOCKHOLM lördag & söndag 26-27 oktober Waterfront

Startat av Klossfestivalen, 22 februari 2024 kl. 18:05

Föregående ämne - Nästa ämne

Ihoplänkade händelser

Klossfestivalen



Nu är det dags att anmäla sig & sina mästerverk om man vill delta på Klossfestivalen i STOCKHOLM lördag och söndag den 26-27 oktober!

Deadline 30 september att anmäla sig själv
Deadline 30 september att anmäla sina byggen

Deltagaranmälan    https://forms.gle/m4LKVj31AqD3gBAz6

Utställningsformulär (Byggen MOCs)   https://forms.gle/rAwDQsqNfFbcvcJn7

Då vi har begränsad plats på denna anläggning, så kan det bli så att vi inte kan ta emot alla som vill ställa ut. Men vi hoppas inte att vi hamnar i den situationen såklart. Vi kommer vilja ha löpande kontakt med er som anmäler er. Så anmäl er så snart ni kan. Det är inte först till kvarn utan vi kommer att löpande göra skisser för innehållet. Men hoppas kunna ge er besked löpande.


Det kan även bli så att vi inte får plats med loppisen - men anmäl som vanligt så ser vi hur det blir.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Först lite kort info om öppettiderna under Klossfestivalen i STOCKHOLM på Stockholm Waterfront:

Lördag kl.9-19 - MEN vi öppnar redan kl.8 för besökare som har sk VIP-pass
Söndag kl.10-17 - MEN vi öppnar redan kl.9 för besökare som har sk VIP-pass

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Schema för Klossfestivalen i STOCKHOLM:

Fredag 25 oktober
12:00  Uppställning av era byggen kan börja - drop-in - behöver ni komma in tidigare under dagen, så skriv det i anmälan
OBS! Urlastning av era mästerverk sker via huvudentrén. Tänk på att era bilar endast får stå där när ni lastar ur - direkt efter bör dessa flyttas då det kommer fler utställare - får inte fungera som parkering. Är ni osäkra, så ring till Jocke på 073-513 37 39 som hjälper er.
17:00  Mackor eller pizza och kaffe/dryck serveras till utställare
20:00  Stockholm Waterfront stänger

Lördag 26 oktober
07:00  Stockholm Waterfront öppnar för utställare att komma in
07:30  Allt måste vara klart dvs alla tomkartonger/skräp/emballage bortstädat
08:00  Klossfestivalen öppnar för VIP-besökare - cirka 500st
09:00  Klossfestivalen öppnar för allmänheten! (Är det kö utanför så öppnar vi redan 08.45)
19:00  Klossfestivalen stänger


Söndag 27 oktober
08:00  Stockholm Waterfront öppnar för utställare att komma in
08:30  Allt måste vara klart dvs alla tomkartonger/skräp/emballage bortstädat
09:00  Klossfestivalen öppnar för VIP-besökare - cirka 500st
10:00  Klossfestivalen öppnar för allmänheten! (Är det kö utanför så öppnar vi redan 09.45)
17:00  Klossfestivalen stänger
17:01  Nedplock av Klossfestivalen börjar
20:00  Stockholm Waterfront Stänger


Förmåner för deltagare/utställare som är medlemmar i Swebrick:
Alla deltagare/utställare får fri entré för sina familjer alla dagar. Meddela oss på plats, så skriver vi upp dom på Gästlistan.
Alla aktiva deltagare/utställare kommer erbjudas mackor & fika + kaffe/dryck på inflyttningsdagen fredag kl.17.
Alla aktiva deltagare/utställare kommer erbjudas lunch lördagen - troligtvis hämtar ni maten och kan sedan gå till er VIP-lounge
Alla aktiva deltagare/utställare kommer erbjudas full access till VIP-loungen hela dagarna med kaffe & fika i lugnare miljö.
Utställare får utan kostnad delta på LEGO-Loppisen med ett bord - ni anmäler det i anmälningsformuläret
Klossfestivalen kommer att sälja Lego på plats och erbjuder utställare 25% rabatt


Deadline 30 september att anmäla sig själv
Deadline 30 september att anmäla sina byggen

Deltagaranmälan    https://forms.gle/m4LKVj31AqD3gBAz6

Utställningsformulär (Byggen MOCs)   https://forms.gle/rAwDQsqNfFbcvcJn7

PARKERING
Som det ser ut just nu får vi inga parkeringar, så kika gärna själva på bra lösningar - skriv i tråden om ni har bra idéer. Vi kommer såklart försöka hjälpa till med avgifterna.

HITTA HIT
Adress: Nils Ericsons Plan 4, 111 64 Stockholm

POSTER
Har bifogat en poster stående i JPG-format för er som efterfrågat som vill printa och sätta upp på arbetsplatser osv.
FINNS BIFOGAD I DENNA POST
________________________________________________________________________________

Har ni frågor/funderingar så bara skriv i denna tråd. Eller maila till info@klossfestivalen.se

Har jag missat något? Bara återkom med frågor!  ;D


OBSERVERA! Denna tråd är levande och det kan tillkomma info och uppdateringar och ändringar

Ha en fortsatt underbar vecka!


Fredrik Novak
Projektledare
Klossfestivalen

fredrik@klossfestivalen.se
www.klossfestivalen.se


Ha en fortsatt fin vecka!

Fredrik Novak
Klossfestivalen

Jimmy

Citat från: Klossfestivalen skrivet 22 februari 2024 kl. 18:05Hej på er!

Jag vill ju gärna här på forumet gå ut med datum så snart vi kan släppa dom, så ni får heads-up och infon först.

SAVE THE DATE


Vi planerar för en lördag & söndag 26-27 oktober.


Mer info kommer när allt är klart.

Inskrivet 

Klossfestivalen

Så. Nu är det äntligen officiellt att vi besöker Stockholm under första helgen på höstlovet. Kul!!!

narwo


Jenny242

Härligt! Min första klossfestival, som utställare! 😀
Jenny242

Myko



andreaseldh

Mycket intressant! Hoppas bara det inte krockar med mina musikverksamheter?

Joyride

Instagram: joyride_bricks

Odidoma

Man blir taggad, antingen som utställare eller besökare. Win/win oavsett, kul!

andreaseldh

Citat från: andreaseldh skrivet 03 maj 2024 kl. 22:56Mycket intressant! Hoppas bara det inte krockar med mina musikverksamheter?

Varför tänkte jag inte på att kolla almanackan redan från början? Det ser lovande ut, Alla helgons dag är helgen efter!

Gideon

Centralare än så kan man väl inte önska sig en utställning!

Min spontana fundering är dock kring hur man löser logistiken...? Köra bil i de kvarteren är inte nån höjdare och varken parkering eller boende i närheten kommer nog vara särskilt överkomligt 💸💸

MrUzagi

Citat från: Gideon skrivet 05 maj 2024 kl. 14:03Centralare än så kan man väl inte önska sig en utställning!

Min spontana fundering är dock kring hur man löser logistiken...? Köra bil i de kvarteren är inte nån höjdare och varken parkering eller boende i närheten kommer nog vara särskilt överkomligt 💸💸

Mjo, jag har tänkt på detsamma.

Hotell ser inte så blodigt ut. 1800kr - 4500kr för ett enkelrum i två nätter lite beroende på avstånd och plånbok.

Parkering däremot. Flera hotell har P-platser, men de räcker oftast bara tills man checkar ut, så om man inte stannar en natt extra kan det bli problem. Google maps hittar inte så många alternativ i närområdet. Många är korttidsparkering där man kan stå några enstaka timmar och förhållandevis många är besöksparkeringar eller förhyrda. Priserna verkar variera allt 30kr - 250kr / timme.
Så parkering kan bli avsevärt dyrare än hotell.

Personligen överväger jag att ta något bygge i fickstorlek med mig och ta tåget istället.

Jenny242

Citat från: Gideon skrivet 05 maj 2024 kl. 14:03Centralare än så kan man väl inte önska sig en utställning!

Min spontana fundering är dock kring hur man löser logistiken...? Köra bil i de kvarteren är inte nån höjdare och varken parkering eller boende i närheten kommer nog vara särskilt överkomligt 💸💸
Om man vill parkera bilen under helgen när man har lastat av vi en extra parkering hos oss.
Jenny242

narwo

Scandic Alvik är lite ute från centrum, men med tunnelbanan, det är ett bra hotel om man vill spara lite pengar.

Parkering
250sek/dag i garaget (48 plats)
150sek/dag uteplats (45 plats)

Har bokat till mitt själv (2person/2natt = 2298 SEK)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.