Klossfestivalen - HELSINGBORG 28-29 oktober 2023 på Helsingborg Arena

Startat av Klossfestivalen, 04 juli 2023 kl. 18:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Ihoplänkade händelser

Klossfestivalen

Klossfestivalen liten flyer HELSINGBORG 2023.jpg

Nu är det dags att anmäla sig och sina mästerverk om man vill delta på Klossfestivalen!

Deadline 22 oktober att anmäla sig själv
Deadline 22 oktober att anmäla sina byggen

Deltagaranmälan  https://forms.gle/nZWU92ikVmfeau7S9

Utställningsformulär (Byggen MOCs) https://forms.gle/ZQ4QFoFq36Pp8qUx5

OBS! Inget mail går ut som ger godkänt av er anmälan - man blir automatiskt godkänd.
OM man inte blir godkänd kontaktar vi den personen separat i mail och telefon.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Först lite kort info om öppettiderna under Klossfestivalen i HELSINGBORG och Helsingborg Arena:

Lördag kl.9-17
Söndag kl.9-17

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Schema för Klossfestivalen i HELSINGBORG:

Fredag 27 oktober
12:00  Uppställning av era byggen kan börja - drop-in - behöver ni komma in tidigare under dagen, så skriv det i anmälan
OBS! Urlastning av era mästerverk sker mest troligt som förra året via höger sida om arenan dit man kommer till genom en vit grind - Tänk på att era bilar endast får stå där när ni lastar ur - direkt efter bör dessa flyttas då det kommer fler utställare - får inte fungera som parkering. Är ni osäkra, så ring till Jocke på 073-513 37 39 som hjälper er.
17:00  Mackor och kaffe/dryck serveras till utställare
20:00  Helsingborg Arena stänger

Lördag 28 oktober
08:00  Helsingborg Arena öppnar för utställare att komma in
08:30  Allt måste vara klart dvs alla tomkartonger/skräp/emballage bortstädat
09:00  Klossfestivalen öppnar! (Är det kö utanför så öppnar vi redan 08.45)
17:00  Klossfestivalen stänger
18:00  Utställarmiddag för utställare mest troligt inne på Helsingborg Arena - blir klart inom kort
20:00  Restaurangen stänger

Söndag 29 oktober
08:00  Helsingborg Arena öppnar för utställare att komma in
08:30  Allt måste vara klart dvs alla tomkartonger/skräp/emballage bortstädat
09:00  Klossfestivalen öppnar! (Är det kö utanför så öppnar vi redan 08.45)
17:00  Klossfestivalen stänger
17:01  Nedplock av Klossfestivalen börjar
20:00  Helsingborg Arena Stänger



Förmåner för deltagare/utställare som är medlemmar i Swebrick:
  • Alla deltagare/utställare får fri entré för sina familjer alla dagar. Meddela oss på plats, så skriver vi upp dom på Gästlistan.
  • Alla aktiva deltagare/utställare kommer erbjudas mackor & fika + kaffe/dryck på inflyttningsdagen fredag kl.17.
  • Alla aktiva deltagare/utställare kommer erbjudas sittande lunch lördag + söndag i VIP-loungen.
  • Utställarmiddag på lördag 28 oktober med start kl.18 ingår utan kostnad inkl. dryck till maten.
  • Alla aktiva deltagare/utställare kommer erbjudas full access till VIP-loungen hela dagarna med kaffe & fika i lugn miljö.
  • Utställare får utan kostnad delta på LEGO-Loppisen med ett bord - ni anmäler dagar i anmälningsformuläret
  • Klossfestivalen kommer att sälja Lego på plats och erbjuder utställare 30% rabatt

Deadline 22 oktober att anmäla sig själv
Deadline 22 oktober att anmäla sina byggen

Deltagaranmälan  https://forms.gle/nZWU92ikVmfeau7S9


Utställningsformulär (Byggen MOCs) https://forms.gle/ZQ4QFoFq36Pp8qUx5


PARKERING
Som det ser ut just nu kan Helsingborg Arena ordna platser innanför deras grindar som förra året dvs i direkt anslutning till arenan

HITTA HIT
Adress: Mellersta Stenbocksvägen 14, 254 37 Helsingborg
www.hbgarena.se



________________________________________________________________________________

Har ni frågor/funderingar så bara skriv i denna tråd. Eller maila till info@klossfestivalen.se

Har jag missat något som vanligt? Säkert! Bara återkom med frågor!  ;D


OBSERVERA! Denna tråd är levande och det kan tillkomma info och uppdateringar och ändringar

Ha en fortsatt underbar vecka!


Fredrik Novak
Projektledare
Klossfestivalen

fredrik@klossfestivalen.se
www.klossfestivalen.se


Ha en fortsatt fin vecka!

Fredrik Novak
Klossfestivalen

Jemanuelson

Jag missar tyvärr Hässleholm, men tänkte sikta på Helsingborg. 

Någon mer som planerat så långt?

Tunnan

Klart man är sugen men ligger för långt fram för en småbarnsförälder.... En dag i taget näst intill fast att jag anmält mig till Hässleholm 😁

Magnusengstrom

Citat från: Jemanuelson skrivet 11 augusti 2023 kl. 15:21Jag missar tyvärr Hässleholm, men tänkte sikta på Helsingborg.

Någon mer som planerat så långt?

Bor två minuter körtid från arenan så om jag missar detta får jag skäll.

MaoSa

Citat från: Jemanuelson skrivet 11 augusti 2023 kl. 15:21Jag missar tyvärr Hässleholm, men tänkte sikta på Helsingborg.

Någon mer som planerat så långt?
Vi tänkte komma dit och ställa ut

ckk


Herr Syri

Legofigswap på Instagram
Figswap på bricklink


V.L.flower

I Love Studs
https://konstnarviolalindell.se
insta: konstviolalindell

Tunnan

Så bestämt att även jag dycker upp med staden än en gång... fast lite mer kanske?  ::)

Jesperrydhog

Jag ska också kunna komma med mina egna Lego modeller eller Moc. Till utställningen i Helsingborg.

Wolcker

Detta är ju nära där amn bor så det vore ju skamligt om man inte är med ^^
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

Dock

Citat från: Klossfestivalen skrivet 04 juli 2023 kl. 18:28Klossfestivalen liten flyer HELSINGBORG 2023.jpg

SAVE THE DATE!
Mer info kommer med anmälningsformulär etc.

Vi besöker återigen Helsingborg och Helsingborg Arena i höst - Kul!

Ha en fortsatt fin vecka!



Fredrik Novak
Klossfestivalen


Jag tänkte ställa ut några byggen. Är det b att ta samma som man hade i Hässleholm?

Undrar också om man får sälja Lego? Både oöppnade och öppnade set samt minifigurer i mängder..

Tunnan

Skulle svara ja det är okej på alla frågor med den lilla erfarenhet jag har. Man meddelar det vid anmälan bara vill jag minnas. 

Bokeslundsparken

Jag kommer med några byggen. Sonen vill också följa med och göra debut som utställare!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.