Klossfestivalen - KARLSTAD 26-27 augusti 2023 på Karlstad CCC

Startat av Klossfestivalen, 06 juni 2023 kl. 13:32

Föregående ämne - Nästa ämne

Ihoplänkade händelser

darthemil83

Jag och min pappa kommer. Jag Tar med mig min en borg och ett antal riddare för utställningen. Mvh Emil 

MrUzagi

Citat från: Klossfestivalen skrivet 09 augusti 2023 kl. 12:04Hej hej.

Första gången - Varmt välkommen!

Ja det stämmer att en person kan anmäla CBt, men kom ihåg att du anmäler dig själv i deltagaranmälan.

Jag har anmält mig själv i alla fall och kommer delta i Disney CB (som jag hoppas att någon har/kommer anmäla).

Dessutom har jag anmält ett par officella Disney Set och som jag tror skulle passa bra som granne till Disney CB:t.
Nu har jag inte byggt dem än, de tas från min backlogg. Vilket skulle vara intressantast (om vi förutsätter att ni godkänner dem)? Att ta med dem färdigbyggda eller bygga på plats?

Klossfestivalen

Citat från: MrUzagi skrivet 15 augusti 2023 kl. 17:09Jag har anmält mig själv i alla fall och kommer delta i Disney CB (som jag hoppas att någon har/kommer anmäla).

Dessutom har jag anmält ett par officella Disney Set och som jag tror skulle passa bra som granne till Disney CB:t.
Nu har jag inte byggt dem än, de tas från min backlogg. Vilket skulle vara intressantast (om vi förutsätter att ni godkänner dem)? Att ta med dem färdigbyggda eller bygga på plats?
Hej hej.

Självklart får man ställa ut officiella set - och om du vill bygga dessa på plats går det också bra.

Varmt välkommen!

/Fredrik

Klossfestivalen

Liten påminnelse.

Deadline att anmäla sig är nästa vecka tisdag 22/8, men anmäl er gärna innan mer så vi vet.
Vet att det är flera som ska ställa ut, men som inte anmält sig än.

Tack!

/Fredrik


darthemil83


Memmla

Har dåligt med färdiga byggen att ställa ut då det mesta står i Deje fram till i september. Men finns intresse av att ha ett pågående bygge på plats? Dvs kan bygga inför besökare och ställa ut det som är byggt hittills?

MrUzagi

Citat från: Memmla skrivet 18 augusti 2023 kl. 21:13Har dåligt med färdiga byggen att ställa ut då det mesta står i Deje fram till i september. Men finns intresse av att ha ett pågående bygge på plats? Dvs kan bygga inför besökare och ställa ut det som är byggt hittills?
Lite samma fundering jag hade, fast med officiella set.

Om du tänker fribygga tror jag absolut det skulle locka en hel del besökare. Jag har inte varit på så många Klosskalas, men i Uppsala förra året så var det konstant nyfikna runt bordet där Vidar byggde.

Fribygge är nog dessutom mer intressant att följa än ett bygge av set misstänker jag.

Klossfestivalen

Citat från: Memmla skrivet 18 augusti 2023 kl. 21:13Har dåligt med färdiga byggen att ställa ut då det mesta står i Deje fram till i september. Men finns intresse av att ha ett pågående bygge på plats? Dvs kan bygga inför besökare och ställa ut det som är byggt hittills?
Det går jättebra! Besökarna gillar när det byggt på plats enligt erfarenhet - mycket uppskattat.

Varmt välkommen!


/Fredrik

Memmla

Citat från: Klossfestivalen skrivet 19 augusti 2023 kl. 11:47Det går jättebra! Besökarna gillar när det byggt på plats enligt erfarenhet - mycket uppskattat.

Varmt välkommen!


/Fredrik

Topp, då anmäler jag ett bygge till 😊

Peter.Rohr

Instagram: rohr_bricks

Klossfestivalen

Liten påminnelse.

Idag är sista dagen för att anmäla sig själv som deltagare till Klossfestivalen i Karlstad.

Sedan har ni två dagar till på er för era byggen om ni inte hunnit med det.



Vi ses snart!

/Fredrik

Klossfestivalen

Några korta punkter som jag fick precis då jag hade en check med CCC och deras kök:

Fredag kl.17.00 serveras mackor och kaffe/te/dryck
Lördag kl.08.00 serveras kaffe/te + smörgås i er VIP-lounge som heter EGG
Lördag kl.13.00 serveras er lunch i EGG + kaffe + mjuk kaka
Lördag kl.19-21 Utställarmiddag på CCC
Söndag kl.08.00 serveras kaffe/te + smörgås i EGG
Söndag kl.14.00 serveras lunch i LOBBYN dvs direkt när vi stänger Klossfestivalen, så vi får energi att orka packa ned...  8)


/Fredrik

Klossfestivalen

Hej på er igen.

Var precis förbi CCC i Karlstad och checkade av att allt är på banan inför morgondagens bygg.

Precis som jag skrivit tidigare, så blir det denna gång lite "krångligare" med parkeringar, då CCC inte kan erbjuda oss några sk gratisparkeringar. Dom har skickat oss endast denna text: I direkt anslutning till Karlstad CCC finns 128 parkeringsplatser varav 4 är för rörelsehindrade. Inom fem minuters gångavstånd finns det cirka 500 p-platser plus parkeringshus och parkeringsmöjligheter på gator.

Men om det är någon van Karlstad-bo här i tråden som kan ge bättre tips, så uppskattas det såklart. Tack!

Vidare så är ni välkomna från kl.12 imorgon fredag att lasta ur och bygga. Inlastet sker på ena gaveln där det finns en lastport. Ska finnas lite rullvagnar/restaurangburar - men dela med er. Därifrån går det en varuhiss upp till andra våningen där utställare håller till (heter plan 3 i CCCs värld). När ni lastat ur bilen bör ni omgående flytta den så andra kan komma in.

OM det är frågor/funderingar på plats imorgon - ring mig på 0708-42 42 24.

Varmt välkomna!


/Fredrik
Klossfestivalen

byStfn

Låter toppen! Jag kommer med stora delar av det DisneyCB som var med dig i våras under festivalerna! @AlbinHansson har med sina med gissar jag! 

robinnilsson403

Känner inte till några gratis parkeringar i området. Jag brukar stå strax väst om CCC när jag är i centrum, vid biblioteket, men har aldrig stått där över natten så jag vet inget om taxan. Ska funnits fri parkering vid Karolinen tidigare, men det är ju en bit att gå.
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.