Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Bricklink - Samlingstråd för Bra/Dåliga butiker.

Startat av Ras 74, 22 januari 2011 kl. 22:43

Föregående ämne - Nästa ämne

Skrytsson

#15
Citat från: Erik skrivet 24 januari 2011 kl. 22:53
Citat från: Skrytsson skrivet 23 januari 2011 kl. 21:51
House of Logos = äckligt långa packnings- och frakttider. En order fick jag först 40 dagar efterbetalning.

Håller med! Jag väntar fortfarande på en större beställning från House of Logos lagd den 4 december och enligt dem skickad på julafton.

Det är nästan det som är mest irriterande; den oerhört långa tiden det tar för dem att skicka iväg grejerna. Sista ordern jag la hos dem var i mitten av sommaren, ett par veckor efter att de hade skickat iväg det började jag fråga och undra varför det tog så lång tid. Det divideras fram och tillbaka och säljaren bad mig gång på gång om att ha tålamod. 30 dagar efter betalningen får jag ett mail där House-of-Logos-ägaren skrev att "it has been a mistake" och förklarade lite försiktigt att min order aldrig skickades iväg. Han hade nu "rättat till" detta genom att skicka 130 USD-ordern med Express.

Och naturligtvis får jag, 35-40 dagar efter dagen jag skickade betalningen, en avi från tullen. Till råga på allt har HoL-säljaren skrivit ett för högt värde på försändelsen; han har räknat med både den ursprungliga fraktkostnaden och den extremt dyra express-kostnaden vilket ju starkt har bidragit till att tullen uppmärksammade försändelsen.

400 spänn kostade det. Men, till House of Logos försvar, bör nämnas att de gick med på att betala tullavgiften (även om det var i form av en ny order :P )

Teabox


mechamike

?


Merkurius

Själv kan jag rekommendera Brick´nBitz i England: http://www.bricklink.com/store.asp?p=ellyriches
Aldrig några problem och fina bitar. Trevligt bemötande och snabb frakt är också bra.
Panem et solanum habemus. Quid nobis male evenire potest?

tellblom

Va!  Klaga inte på Brick Alby va...   Han levererade efter 103 dagar ju :(

Han har åxå lyckats ta bort min negativa omdöme jag gav....

/Martin

mechamike

Just den biten med att säljare så enkelt kan får bort negativa stör mig.
Plus att de som driver siten håller vissa större säljare bakom ryggen. Så de kan bete sig som kräk komma undan multipla NSS'er  och ändå få sälja.
?

Selander

Måhända jag har haft bara röta....men jag har i princip aldrig haft några problem med BL.
Å då har jag lagt MÅNGA order de senaste åren.
Brukar generellt beställa i europa för att slippa tull/moms trassel, men
har köpt ett tiotal order i USA och har hittills aldrig behövt betala tull.
Jag kan ändå lyfta fram några av dem bättre i mitt tycke:
Bruno's bricks.
A-Z international.
Munich bricks.
KRAM.
.....nu kom jag inte på nån mer....slog stopp  :D

Superkalle

#23
Jag har nog också haft tur då. Över 100 BrickLink beställningar och bara en enda gång ett litet strul som ordnade sig. Som grädde på moset ungefär lika många E-bay beställningar från tyska, engelska o amerikanska e-bay - utan några nämnvärda  problem. Har heller aldrig förlorat några försändelser - och försäkring väljer jag följdaktligen aldrig (om inte säljaren kräver det). Livet är härligt  :D

Skafte

Jag har i princip bara positiva erfarenheter av mina 100+ köp på BL, men idag kom andra paketet som luktade jätteilla av cigarettrök. Säljaren heter El-Lutzo (allt i övrigt var mycket bra, paketering, snabb leverans etc).

Det andra som stank rök var från Byggeklodsen.dk.

Kanske inte skäl att "rödlista" säljarna, men jag kommer i alla fall inte köpa från dem igen.  :-X

Skrytsson

Ras kanske kan uppdatera första posten med listorna?

Ras 74

Hrmmm... Har helt glömt av denna tråden.
Skriver upp det på min "Att göra" lista Skrytsson.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Teabox

Citat från: Skafte skrivet 01 mars 2011 kl. 19:32
Jag har i princip bara positiva erfarenheter av mina 100+ köp på BL, men idag kom andra paketet som luktade jätteilla av cigarettrök. Säljaren heter El-Lutzo (allt i övrigt var mycket bra, paketering, snabb leverans etc).

Det andra som stank rök var från Byggeklodsen.dk.

Kanske inte skäl att "rödlista" säljarna, men jag kommer i alla fall inte köpa från dem igen.  :-X


Fick också ett paket ifrån El-Lutzo denna veckan (vi gav feedback efter varandra :) ). Dock så noterade jag ingen röklukt. Visserligen jag hade beställt väldigt lite av honom så fick inte mycket som hade kunnat lukta rök. 

Annars håller jag med bra paketering och snabb leverans.

Skafte

Han svarade idag att han hade fått tag på ett större parti som tydligen var väldigt rökigt, men han märkte det inte själv, då han också är rökare. Han tackade för kritiken och tyckte att han borde sluta röka... Ett trevligt mail, men fy för den lede vad det stank!

Ras 74

Nu har jag uppdaterat listan.
Ett par butiker måste vara stängda för tillfället, för jag hittade dem inte så därför ingen länk.

Se till att ni skriver in namnen på de butiker ni rapporterar in exakt som de heter.
Ni får gärna länka till butikens startsida med. Gör mitt jobb lite enklare.

Tack på förhand!
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.