Vinjetter - Gissa vilken film/bok/TV-serie/Teaterpjäs/Serie/TV-Spel

Startat av AndersI, 01 november 2010 kl. 19:08

Föregående ämne - Nästa ämne

Tie Fighter

En till gissning sen släpper jag K-9 filmerna.
K-9:PI?

Kvarnbacka

Nej, ingenting som börjar på K och slutar på en siffra eller ett transcendent tal :)

shutter

Citat från: Kvarnbackafilm skrivet 21 november 2013 kl. 16:53
Nej, ingenting som börjar på K och slutar på en siffra eller ett transcendent tal :)
lucky number Slevin?

Kvarnbacka

Nej. Det förra var inte menat som en ledtråd, jag tänkte bara att alla alternativ på formen "K-x" var uttömda vid det här laget.

Kvarnbacka

Lite dum vinkel är det kanske, för personen mitt emot mannen i soffan har en väldigt central roll i handlingen - egentligen flera roller faktiskt. En verklig, då levande person porträtteras också i filmen och förekommer i den här scenen.

Kvarnbacka

Den unge mannen framför soffan förekommer så att säga i flera upplagor i filmen. En geografisk plats ingår i titeln.

Kvarnbacka

Blev det svårare med ledtrådarna?
Den geografiska platsen jag nämnde är ganska aktuell faktiskt. Bokstaven K har som sagt ingenting med saken att göra, däremot kan B leda er på rätt väg.

shiftaltcmd


shutter


Kvarnbacka

Svårtydd bild av världens inte mest sedda film...
Filmen är över 30 år gammal och utspelar sig på olika platser i världen. I titeln återfinns namnet på ett av dessa länder, aktuellt i idrottssammanhang.

Kvarnbacka

Kan tilläggas att det är en rätt otäck historia om ondska och genetik. Mannen i soffan söker upprättelse för sitt folk.

humlan

Tror jag vet, men kan inte bygga nån vinjett just nu så jag håller tyst :P
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

Kvarnbacka

Den verkliga person som porträtteras, som jag nämnde tidigare, befann sig vid den här tidpunkten på flykt från sådana som mannen i soffan, lustigt nog i samma världsdel som där filmen utspelar sig. Flera av hans likar sökte sig också dit för att undgå straff.

Softilog


Kvarnbacka

Där satt den!
Den historiska personen jag syftade på var alltså Josef Mengele, som i den här filmen är på väg att iscensätta en otroligt ondskefull plan, 30 år efter krigets slut. Sevärd film, 7.0 på IMDB och en klar 8 enligt mig.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.