Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad gjorde du för ditt LEGO idag?

Startat av Cyklisten, 19 november 2014 kl. 18:11

Föregående ämne - Nästa ämne

Klas Almqvist

Ops God natt, den håller vi hemlig :-[ :-[ :-[ :-[ :-[

Skafte

#481
Hit-and-run-legodag i Stockholm.

Ställde upp två kyrkor på Hallwylska. Träffade byStfn. Plockade burkar och minifigs i Skärholmen till resten av gotlänningarna. De hade deLorean i lager.

Strax mot Nynäs och färjan hem.

Edit: Jag glömde skriva det jag ville berätta: de som jobbade i Skärholmenbutiken var (eller låtsades vara) så intresserade att jag gav dem det ex av Swebrick-tidningen jag hade i väskan. Kan ju vara en idé att de (och Ebrix och andra vi vill hålla oss väl med) får ett ex då och då.

o0ger

Sorterar, sorterar och sorterar!

...och planerar för SHIPtember
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

CopMike

Citat från: o0ger skrivet 18 maj 2022 kl. 20:07
Sorterar, sorterar och sorterar!

...och planerar för SHIPtember
Det är i god tid - du är ett föredöme :D!

o0ger

Citat från: CopMike skrivet 18 maj 2022 kl. 21:14
Citat från: o0ger skrivet 18 maj 2022 kl. 20:07
Sorterar, sorterar och sorterar!

...och planerar för SHIPtember
Det är i god tid - du är ett föredöme :D!
Tack!  ;D Jag planaerade inte tillräcklgt bra förrra året och då fick jag göra en massa kompromisser som jag inte blev helt nöjd med.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

CopMike

Citat från: o0ger skrivet 19 maj 2022 kl. 09:24
Citat från: CopMike skrivet 18 maj 2022 kl. 21:14
Citat från: o0ger skrivet 18 maj 2022 kl. 20:07
Sorterar, sorterar och sorterar!

...och planerar för SHIPtember
Det är i god tid - du är ett föredöme :D!
Tack!  ;D Jag planaerade inte tillräcklgt bra förrra året och då fick jag göra en massa kompromisser som jag inte blev helt nöjd med.
Och alla såg ju erbarmligt dåligt slutresultatet blev ::)! Ser med spänning fram emot vad årets bygge kan bli 👍!

Emma

Har äntligen kommit mig för att börja ta isär balkong-räcken till mitt gamla höghus i dark tan, sådär 2 år efter att jag rev huset. Det jag stod och viftade med i Borlänge, om ni minns. Tråååkigt. Men också tråkigt att se lådan stå bara.

Lähnn

#487
Diskat bitarna till min gamla - det behövdes!   ;)
(Ja, jag vet att det inte ingår någon svart 3037 i detta settet men rätt färg är beställd och på väg, en del bitar verkar inte ha överlevt The Dark Age  :D)

malmen

Jag fixade en display-box för mina Castle troll  :D

Anders67



janhansson

#491
Jag fick hem en låda blandat retro-lego i fredags, så en del av helgen gick åt till att gå igenom den.



Anledningen till att jag köpte var att det verkade finnas hyffsat mycket gammelgråa bitar och borgpaneler.
Det visade sig dock vara mer än jag räknat med. Jag provade att bygga så långt det gick.



Jag fick ihop sånär som på den stora gröna plattan i botten, och en blå 3794. 
Murbiten till saknar också en grön bit i botten, annars komplett (belägringstornet har jag inte försökt mig på ännu, men jag tror att det mesta finns med av det också.)
gick inte att få ihop helt, jag saknar för många 1*1 och 1*2 bitar. Det saknades också bland annat en base plate som jag fick byta mot en av fel storlek. Jag får se om jag kompletterar denna eller använder bitarna till annat.

Det fanns även med en del bitar till gula borgen 375 + tournerspelet 383.
Alla riddare lyste med sin frånvaro, men de hade lämnat kvar rätt mycket av sin utrustning.

(Sedan fanns det en massa stad och rymd också - bland annat delar till )


andreaseldh

Citat från: janhansson skrivet 20 juni 2022 kl. 08:38
Jag fick hem en låda blandat retro-lego i fredags, så en del av helgen gick åt till att gå igenom den.

Ser även ut att finnas ett flygplan från 1973:

janhansson

Citat från: andreaseldh skrivet 20 juni 2022 kl. 12:38
Ser även ut att finnas ett flygplan från 1973:

Jag tror mer på för jag hittade en grå vinge.

swemixon

Snickrar på ett CMF-ställ till min HP Serie 1. Passar till IKEAS ram "Ribba".

CMF Stand by Michael Ljungkvist, on Flickr

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.