Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad gjorde du för ditt LEGO idag?

Startat av Cyklisten, 19 november 2014 kl. 18:11

Föregående ämne - Nästa ämne

swestar

#450
Inköp av ett Iris Ohyama Låda Förvaringstorn 12 Nivåer har gjorts. :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Selander

Idag hittade jag en firma som hjälper dem som t ex har klämt fast en hudflik mellan två bitar i sitt Lego bygge... De kallar sig Hud-i-Klotsen....

darthemil83

Idag var Magnus den store och jag och köpte lite förvaring i Uddevalla. Påsarna från Skaerbeck kommer väl till pass även för detta.

Tornet

Fick hem ett enkelt "fototält" med LED-belysning och några enfärgade bakgrunder. Tror det ska underlätta att få till hyggliga bilder av MOCar framöver.
Och säkert driva fram mer kostsamma förbättringar på fotofronten...

danielbrrssn

Sorterade lite (före och efter bild) för att kunna få lite mer rensat legobord och dessutom in en del av bulken i samlingen. Fick loss fem påsar iallafall.


robinnilsson403

Jag gick in på en Lekiabutik igår. Lämnade och kom ut med ny inredning. Tyvärr saknas fästet, så det får jag sätta mig och skissa fram till 3d-printern någon dag.
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

andreaseldh

Citat från: robinnilsson403 skrivet 10 oktober 2021 kl. 20:30
Jag gick in på en Lekiabutik igår. Lämnade och kom ut med ny inredning. Tyvärr saknas fästet, så det får jag sätta mig och skissa fram till 3d-printern någon dag.

Hur länge sedan var det loggan såg ut så där?

Alltså med gult mellan L och E och i O-hålet.

cyberwilma

Citat från: andreaseldh skrivet 11 oktober 2021 kl. 06:59
Citat från: robinnilsson403 skrivet 10 oktober 2021 kl. 20:30
Jag gick in på en Lekiabutik igår. Lämnade och kom ut med ny inredning. Tyvärr saknas fästet, så det får jag sätta mig och skissa fram till 3d-printern någon dag.

Hur länge sedan var det loggan såg ut så där?

Alltså med gult mellan L och E och i O-hålet.

Cirkus 1998, innan den optimerades för internätet?
Insnöad på modulhus, i färd med att bygga om alla set till hela byggnader.

Stigge72

Inte idag, men tidigare i veckan hade jag vägarna förbi Flying Tiger of Copenhagen, och hittade några förvaringslådor som ingen annan hade hunnit köpa före mig. Det var tomt på den delen av hyllan när jag gått förbi.  8)

janhansson

Jag håller på med att försöka gå igenom och sortera min samling av minifigurhuvuden, för att se om jag har tillräckligt för att bygga ihop alla fågelriddare, eller om jag behöver köpa mer. (Helst vill jag ha kvar minst ett huvud av varje i samlingen när jag är klar)

Jesperrydhog

Välkommen till under eken.  Som kanske någon mins De gamla sparbanken symbol. Fast nu av Lego Duplo. Jag lekte med syskon barnen. Som man byggde upp med barnen.
Byggt med syskonbarnen.

Pertan71

Efter att under ett par år näst intill varit helt Legofri, så har nu livet runtomkring lugnat sig så pass att jag lyckats fiffla ihop en bygghörna igen...  :)  Så nu väntar jag bara in några BL-ordrar, och sedan ska jag åter hamna på den rätta vägen.
Det är lite märkligt vad mycket fritid som går åt till jobb och ungar ibland.  ;)
Det är aldrig för sent att ge upp.

danielbrrssn

Köpte två lådor till för sortering. De fylls snabbt.  Vi har relativt begränsat med bitar satte vi in skiljevägar (utklippta från matlådor) för att få plats med fler än en sort i dem.

andreaseldh

När man ska ställa ut GBC:er är det viktigt att ha sina sladdar ordentligt uppmärkta (på baksidan har jag mitt telefonnummer). Men hur håller man sladden still medan man applicerar den klistriga och bångstyriga etiketten? Jo med hjälp av tågvikter!

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.