Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Blade Runner Spinner

Startat av Pandis Pandus, 15 december 2023 kl. 22:43

Föregående ämne - Nästa ämne

Pandis Pandus

En "Spinner" från Blade Runner-universumet, framförallt baserat på K's modell i 2049. 

Kanske snickrar lite mer på den någon annan gång; det är knappast en stabil design, och vissa delar är inte kompletta. Mitt uppdrag här var att på så kort tid som möjligt bygga en replika som ser bra ut på bild från begränsade vinklar. 

Blir nog årets sista MOC för min del. Nu måste jag hinna med att filma in ett Minecraft bygge innan årsskiftet. 


LEGO Blade Runner 2049 Spinner by Pandis Pandus, on Flickr


Anders67

läckert, tycker du fått till en bra Blade runner spinner

mrlind

Have a great build day!
Instagram Flickr

Storm_666

Citat från: Pandis Pandus skrivet 15 december 2023 kl. 22:43En "Spinner" från Blade Runner-universumet, framförallt baserat på K's modell i 2049.

Kanske snickrar lite mer på den någon annan gång; det är knappast en stabil design, och vissa delar är inte kompletta. Mitt uppdrag här var att på så kort tid som möjligt bygga en replika som ser bra ut på bild från begränsade vinklar.

Blir nog årets sista MOC för min del. Nu måste jag hinna med att filma in ett Minecraft bygge innan årsskiftet.


LEGO Blade Runner 2049 Spinner by Pandis Pandus, on Flickr
Så j---a cool, hög igenkänningsfaktor 8) Bra jobbat. 
Hoppas att du bygger fler fordon från filmen. 

Pandis Pandus

Citat från: Storm_666 skrivet 16 december 2023 kl. 19:28Så j---a cool, hög igenkänningsfaktor 8) Bra jobbat.
Hoppas att du bygger fler fordon från filmen.
Tackar! 
Kanske provar lite olika skalor. 🤔 Om den följer med på någon utställning vill jag bygga ett ställ till den, plus flera mindre fordon i bakgrunden. 

Storm_666

Citat från: Pandis Pandus skrivet 16 december 2023 kl. 21:13Tackar!
Kanske provar lite olika skalor. 🤔 Om den följer med på någon utställning vill jag bygga ett ställ till den, plus flera mindre fordon i bakgrunden.
Kul, uppdatera gärna här i tråden om du bygger fler. Vore kul att få se :)
Är själv barnsligt förtjust i polisbilen från originalfilmen, den som även var med i Iron Maidens omslag till Somewhere in time. 

Hur som helst är det riktigt bra klossat och ser fram emot att eventuellt få se fler i framtiden. 

byStfn

Stilig, även om jag är svagare för originalet ;)

Kul med snön också!

Pandis Pandus

Citat från: byStfn skrivet 18 december 2023 kl. 00:11Stilig, även om jag är svagare för originalet ;)
Kul med snön också!
Tack Stefan! Ja, polisbilen är fin, och nostalgisk kan jag tänka mig.

Och Lego foto är jättekul. Mindre roligt när man fryser i snön, men det ger god avkastning :).

Pandis Pandus

Återvände till bygget tidigare än vad jag trodde. Medan jag höll på att städa och sortera LEGO idag fick jag tanken: "Skulle jag kunna få Spinnern att sväva?" Inte på något konstigt magiskt sätt; det är nämligen så att jag har köpt en sådan där blomkruka som svävar och snurrar, och använt magneten för LEGO.

Så jag gjorde några kvadratdecimeter plats på de brick-fyllda borden, och började integrera magneten i bygget. Jag förstod snabbt att det var möjligt; att magneten klarar dess vikt och balans, och att jag därmed behövde komplettera bygget, då den kommer snurra runt 360 grader. Ytterligare började jag uppdatera delar av designen, men något mer exakta vinklar, men detta jobb är inte färdigt. Kanske blir designen rimlig nog för att göra instruktioner, men det vågar jag inte lova än.

Jag kommer eventuellt dela det slutliga resultatet, med video, för denna version i en annan tråd med fler svävande byggen. Sen återstår 1. Ta bilder på bilen som gör lite rättvisa till de visuella mästerverk filmerna är, och 2. bygga något ställ/någon scen för utställningar, när den inte visas upp med elektromagneten.

byStfn

Wow! Har du någon länk till magnet-grejen?

Pandis Pandus

Citat från: byStfn skrivet 13 januari 2024 kl. 09:17Wow! Har du någon länk till magnet-grejen?
Klart att Klossmagikern blir intresserad. ;)
Den säljs inte längre på Kjell o Company, där den gick för 500kr. Vet inte vart jag skulle leta idag. Finns att hitta med bara magnet också. 

Godtfred

Tex kan man söka efter "levitating plant" på Amazon. HCNT heter de som utvecklat tekniken och har patent.

mrlind

Blev imponerad av Pandis Pandus svävande byggen på Linköpingsutställning i höstas. Det var magiska byggen du visade upp.
Nu blir jag än mer pepp på att göra ett svävande bygge. Ska börja med lite marknadsundersökning på magneter.
Have a great build day!
Instagram Flickr

Pandis Pandus

Citat från: mrlind skrivet 14 januari 2024 kl. 12:59Blev imponerad av Pandis Pandus svävande byggen på Linköpingsutställning i höstas. Det var magiska byggen du visade upp.
Nu blir jag än mer pepp på att göra ett svävande bygge. Ska börja med lite marknadsundersökning på magneter.
Tack så mycket! Dela gärna med dig av eventuella fynd :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.