Klossfestivalen 2024 - UPPSALA lördagen 30 mars på Fyrishov

Startat av Klossfestivalen, 04 juli 2023 kl. 18:30

Föregående ämne - Nästa ämne

Ihoplänkade händelser

Gideon

Citat från: Eriol skrivet 30 mars 2024 kl. 22:07Kan också meddela tvivlarna att det gick utmärkt att ta sig hem med tåg idag. Biljetten kostade som en CMF på EKO och tåget var framme på sekunden i Gävle.
Det är ett imponerande väloljat maskineri, både från festivalens sida och utställarnas. När vi åkte därifrån typ 1,5 h efter stängning var utställningen helt borta och det mesta av innehållet i den andra hallen också på god väg att bli klart.

darthemil83

Återigen ett trevligt event. Kul att träffa några ny ansikten också. Jag hoppas besökarna var nöjda , det kändes så när man pratade folk. Även fast den stora grejen är att få träffa Swebrick folk så är ju som alltid den stora belöningen att se och höra folks reaktioner på våra byggen. Det var många kommentarer man tar åt sig och känner sig stolt över men den bästa kommentaren var i från en kille som sa något i stil med " det ni gör är overkligt" Han var helt stum över vad han såg i hallen. 

Extra kul att Uppsala slöt upp och med så fina byggen och energi. kul att träffa er alla.

Det var en swebrickare som jag hastigt pratade med om en Luta , jag vill bara säga att jag har en som man kan få för priset av portot. Hör av dig på PM

Tack alla Swebrickare och Tack KF gänget för ett par fina dagar.

Mvh Emil 

Gideon

Citat från: Eriol skrivet 30 mars 2024 kl. 22:07Kan också meddela tvivlarna att det gick utmärkt att ta sig hem med tåg idag.
Gick faktiskt utmärkt även för oss med två byten på tåget på vägen hem att ta oss hem enligt plan, även om det blev efter en lite väl lång eftermiddag i lekrummet på hotellet.
Med den snabba nedpackningen så vågar man ju nästan tro att man ska kunna åka på såna här Klossfestivaler med bara en övernattning kvällen innan festivalen.

Legot fick dock en konkurrent om helgens höjdpunkt för minstingen här, när snäll tågvärd lät honom sätta sig i förarsätet (i "fel ände" av tåget givetvis) en liten stund när vi rullade in mot slutstationen 🥰
Framtida kollega till @Emma ? :)
IMG_8562.jpeg

Claude76

Vill passa på att tacka för en fantastisk utställning!
Så otroligt fina byggen.
Jag och grabben var supernöjda. 
Fick möjlighet att prata med några av er men tyvärr inte alla men det ska jag försöka ta igen framöver.
Hade kunnat spendera många timmar med att titta på allt och prata men tyvärr så behövde vi åka vidare på påskmiddag så fick lämna redan vi 14-tiden.

Tack igen Jesper för transporten av lite plast.

Ha det gott alla!

Mvh
Claude76
Lego is my drug of choice

Selander

Tack för ett trevligt event. Kul att träffa nya och gamla Swebrickare  ;D

Svartkrut

Tack Klossfestivalen och alla Swebrickare för denna gång! Vi kom ju först på lördagsmorgonen. Det verkar som att om man bara ska ha en övernattning så är det första kvällen man ska satsa på om man vill hinna umgås mer. Då jag hade loppisbord också och det var många besökare i omlopp så hann jag inte gå runt och prata med så många den här gången men det var kul att det var så många besökare. Det blev en lugn kväll på hotellet och så blev det ett besök på Lego Store i MoS på vägen hem på söndagen. En finfin helg! På återseende! ;D

Klossfestivalen

Stort tack alla! <3

Det blev som helhet ett superlyckat Klossfestivalen i Uppsala.

Vill ändå be om ursäkt för att Fyrishov inte lyckades (i min värld) lösa de enkla saker vi önskade såsom eget rum åt er, stolar (i tid) och en bättre lösning av maten - inte meningen att personalen inte skulle veta att ni skulle ha kaffe på rätt ställe och inte behöva stå i kö. Men trots detta verkade alla glada och nöjda - besökare som utställare - det glädjer mig!

Stort tack för att ni besökte oss! Och extra kul att flera utav er som jag pratade med var supernöjda med sin loppisförsäljning vid borden. Kul!

Nu är det ett litet uppehåll till kommande Klossfestivaler. Nästa på tur är Karlskrona 25 maj följt av Västerås 1 juni och Örebro 6 juli. Efter sommaren är det Eskilstuna 31 augusti, Göteborg 28 september, Linköping 5 oktober, Stockholm 26-27 oktober och Karlstad 30 november. Vissa av dessa orter och datum är inte 100% släppta och kommunicerade än. Kul om ni vill besöka oss igen på någon av dessa orter. Anmälan kommer upp per ort i enskild tråd.


Vill också passa på att tipsa om att RetroMania kommer att ske i Örebro på Conventum Kongress lördag 27 april kl.10-17. En leksaksloppis enkelt förklarat, men med massor av kul osv. Vi besöker den i mindre omfattning. Men om ni vill sälja Lego och andra leksaker och tv-spel, så kan ni boka ett bord eller två - gå in på tickster.com och sök på "Retromania". Kommer bli ett kul event.


Ha en fortsatt fin vecka!


Fredrik Novak
Klossfestivalen

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.