Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Larry Lars

Fortsatt byggande till en kul tävling. Är gräsänkling tills i eftermiddag och då ville jag ju ha hunnit att städa, diska och duscha. ;)
Börjar bli färdig i alla fall.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Länken


AR V8 Engine 2 by laenken, on Flickr

Byggt ihop en V8 till en större Technic sportbil jag håller på med. De kromade bitarna var svårfotograderade, finns det något bra sätt att ta bilder av speglande ytor?
Inspirationen kommer från en italiensk 8:a cylindrig motor som sitter i bilar från Alfa Romeo / Ferrari. Motor bild.

Illuwatar

Riktigt snygg motor - undrar verkligen hur resten av bilen kommer se ut...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Larry Lars

Idag byggde jag färdigt tävlingsbygget jag tjatat om här några dagar nu. Kolla här för beskrivning av bygget.

Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

mechamike

Bygger på diorama till min stridsvagn.. mycke dark tan från Lugbulk går det åt..
?

stej123

Citat från: mechamike skrivet 22 september 2013 kl. 02:01
Bygger på diorama till min stridsvagn.. mycke dark tan från Lugbulk går det åt..

Vad för stridsvagn bygger du? :-)

mechamike

M1A1 Abrams..fullt utrustad för en längre hajk..
?

stej123


Svartkrut

Har i stort sett byggt färdigt min bio. Nu saknas bara 4 bitar+ en del tiles till vägmodulerna. Får bli ytterligare en beställning på bricklink. Typiskt att jag beställde för lite tiles från bulken. Har förbrukat alla tiles och säkert tre fjärdedelar av resten av bulkbitarna nu.  :P

hknssn

#1974
Behövde en lite paus i mina mindstorm projekt så jag tänkte att jag skulle hoppa in i "förfall" tävlingen.
Dock läste jag inte riktigt reglerna när jag påbörjade, så när jag var klar (bitarna tog slut) och skulle lägga in mitt bidrag insåg jag att mitt bidrag inte riktig höll sig inom ramarna. :)
Tävlingsregel: max 16x16 bas (cm, dm, m ?? :P)

Så här blev det iallafall.
Det är min flygplansvikare som har börjat förfalla.


Majkel

Har byggt gräs, ogräs, natur. Eventet närmar sig och jag börjar bli nöjd, skön känsla!

mechamike

Militärlastbil. . Skulle byggt marken klar till dioramat.. men kom på att jag var tvungen att göra lastbilen lite mer terränggående. Imorgon blir det kontainer o lastväxlare..
?

shutter

Byggde och provspelade LEGO-Champion tillsammans med en kompis som är på besök. Svåra regler tycker jag, kul med att bygga torn tyckte han. Passar när man är många deltagare, upp till 8 spelare! Kan säkert bli kul med modifierade regler 8)

jalappe

Idag blev det lite The Lone Ranger, närmare bestämt "Den stora tågjakten" . Ett trevligt set med många minifigurer. Dock får man vara lite kreativ om man ska motorisera det. Blir nog inte än på ett tag för min del då jag inte har så mycket tåg-LEGO ännu, och framförallt inga tågmotorer och dylikt. Ett par meter räls får man dock med i paketet så att man kan bygga sig en liten cirkulär tågbana.

Svartkrut

Idag har jag äntligen blivit klar med mitt biobygge då de sista bitarna anlände med posten idag. Palace Cinema har förvandlats till SF BIO och blivit dubbelt så stort.  ;D

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.