Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Kvalitetsproblem generellt

Startat av Ras 74, 30 maj 2012 kl. 12:03

Föregående ämne - Nästa ämne

Illuwatar

Råkade ut för ett "dubbelfel" i mitt : Fick en extra mörkröd mantel till Legolas och så det lustiga - det saknades tre st ljusgrå 1x1 brick. Istället fick jag tre extra 1x1 brick i Sand Green...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Skrytsson

Citat från: Illuwatar skrivet 14 september 2012 kl. 23:41
det saknades tre st ljusgrå 1x1 brick. Istället fick jag tre extra 1x1 brick i Sand Green...

Nice  :)

Superkalle

Precis, låter nästan som en "feature" snarare än bugg.

Plus att du kan ringa till kundsupport och också få dina ljusgrå bitar.

Jag älskar TLG's misstag. Mer sånt  :)

dalle

Jag fick också en extra mantel i det settet. De satt ihop så det var nog därför.

Skafte

På BL är det listat en mörkröd mantel utöver den Haldir (inte Legolas!) har på sig. I inventarielistan alltså, inte som extra. Jag hade också två.

marpe

Citat från: Jesperallen skrivet 24 september 2012 kl. 20:54
Ja det var helt klart lite mer klass och kvalité på lådorna förr, älskar de gamla lådorna från 80-talet.
Man brukar låta förpackningen signalera kvaliteten på innehållet. Nyfiken på varför LEGO inte gör det. Vore skönt med en stadig kartong som visar att jag har köpt bra grejor.

När jag köpte NXT väntade jag mig att kartongen skulle inkludera plastfack för förvaring av delar, såsom styrdator och motorer. (Som tekniklego på 80-talet, Cybermaster på 90-talet) Drivan med delar sänkte mitt förstaintryck.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.