Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Pekblom

köpte ett tåg för 200 (tvåhundra kronor) det tyckte jag var biligt.

sen köpte jag Space Police Rymdflykt 5972 för 199. kommer inte bygga den bara ta bitarna.

Anders Nolberger

Citatköpte ett tåg för 200 (tvåhundra kronor) det tyckte jag var biligt.

Grattis, var hittade du det så billigt! Tradera?

Pekblom

Svängde förbi Toys'R'Us i Barkaby.. Bara för att kolla.. kom hem med en 5974 Space Police Galactic Enforcer och en 7754 Home One Mon Calamari Star Cruiser ;D
Ångrar mig nu, vad skal jag med en tredje Home One Mon Calamari till?  ???

Jag måste snart söka vård.  ;)
Undra bara vad som är dyras, kognitiv beteendeterapi eller bara köpa lego för pengarna.  ::)
.

devva

Citat från: Pekblom skrivet 27 augusti 2010 kl. 17:10Undra bara vad som är dyras, kognitiv beteendeterapi eller bara köpa lego för pengarna.  ::)
.


Givetvis är den bästa terapin, och det bästa för plånboken, att helt enkelt fortsätta köpa LEGO :)


Köpte mig äntligen TrU Lastbilen idag, blir att bygga ihop under helgen.

rocketboy

#274
Ett par påsar med bitar från Bricklink ramlade ner i brevlådan idag. Lego T-shirt till grabben och ett par magnetfigurer beställda från S@H häromdan.
//Rocketboy//

Pekblom

Citat från: AndersNolberger skrivet 27 augusti 2010 kl. 06:44
Grattis, var hittade du det så billigt! Tradera?

Förlåt jag såg inte din kommentar.

Jag köpte tåget på blocket.
Att jag fick köra 2x20 mil räknar jag inte in i priset för då känns det inte lika lönsamt *skrattar* men jag är lite tågnörd och behöver fler vagnar i första hand. Loket och kolvagnen är egentligen till salu.. kanske sorterar in det som bitar.. har intea tänkt klart där än.

Mirandir

Blev en hel tokmassa LEGO inhandlat idag. 770 Kr gick kalaset på. Bara synd att drygt hälften var till barnen.  ;D

8 st series 2 minifigs och 8076 Deep Sea Striker till mig.

7156 Corroder, 8058 Guardian of the deep och 8046 Helicopter valde barnen att inhandla.
Legobloggen: http://legobloggen.com

knalltoss

Köpte de 8minifigs jag saknade på serie2 på Jättekul i Malmö igår.
Jag var den andra som kom med lista och letade igenom deras sista låda.
Någon här eller?
/Rikard

Igelpiga

Blev 3835 Robo champ, 3840 Pirate code, självklart 3841 Minotaurus och några små impulsset som åkte ner i korgen idag på Ica Maxi  :D  ;D Grillade lite och sen blev det Minotaurus hela kvällen med syskonen :D Ruskigt kul spel!! Blev många garv och mycket skadeglädje kan jag lova!!  ;D
Igelpiga

Måns.S

Citat från: Måns.S skrivet 26 augusti 2010 kl. 18:52
Citat från: Måns.S skrivet 26 augusti 2010 kl. 06:48
Ska ringa DHL under dagen och informera om när huset är befolkat och det går att leverera.
Det gick inte att få det levererat idag pga att man var tvungen att ringa innan 07:30 för att få det samma dag. Det stod det inget om på lappen som kom i brevlådan!!!? :-\ så det gjorde jag inte heller.
Igår kom skönheten.10213 Shuttle Adventure. (det var kanske lika bra att den kom på fredagen, då man har tid att bygga)
Den stod klar sent på kvällen efter hårt arbete och en del svårigheter med att passa ihop allt (luckan, stjärtfenan och den bemannade hytten krånglade lite), fick göra den första besiktningen med reparation idag. :)
Det var även svårt att sätta ihop skytteln med bränsletanken.
Jag noterade även ett par intressanta bitar bl.a. 2x4 tile vit. (ny?)

AntonYmer

Citat från: Pekblom skrivet 27 augusti 2010 kl. 17:10
Jag måste snart söka vård.  ;)
Undra bara vad som är dyrast, kognitiv beteendeterapi eller bara köpa lego för pengarna.  ::)


KBT kostar omkring 1000.- för ett 45-minuterspass. En rejäl terapi kräver omkring 15-20 träffar.

LEGO kan du också köpa för omkring 1000.- per låda (de mest intressanta) och får då klart mer än 45 minuter terapi.

Solklart val, enligt mig.

micke

Citat från: Pekblom skrivet 27 augusti 2010 kl. 17:10
Svängde förbi Toys'R'Us i Barkaby.. Bara för att kolla.. kom hem med en 5974 Space Police Galactic Enforcer och en 7754 Home One Mon Calamari Star Cruiser ;D
Ångrar mig nu, vad skal jag med en tredje Home One Mon Calamari till?  ???

Jag måste snart söka vård.  ;)
Undra bara vad som är dyras, kognitiv beteendeterapi eller bara köpa lego för pengarna.  ::)
.

Du är inte ensam, vi kanske kan få grupprabatt
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

insurrection

Mitt andra exemplar av MMV, sugen på att bygga en MOD nu  :)

Måns.S

Mitt första Kingdomsset, narren. 29,50 på BR.

Pekblom

#284
Köpte Indiana Jones Stridsplansattack 7198 (499:- ) och Kanaljakt i Venedig 7197 (399:- )
Sonen fick Atlantis Ubåt med tyfonturbo 8060 för 199:-

Citat från: micke skrivet 29 augusti 2010 kl. 10:49
Du är inte ensam, vi kanske kan få grupprabatt
Om jag får välja så vill jag hellre ha grupprabatt på lego än på vård ;-)
.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.