Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO i media (samlingstråd)

Startat av Nextuz, 23 januari 2009 kl. 18:37

Föregående ämne - Nästa ämne

MartinAberg

I veckans Antikrundan kommer det att visas lite Lego.


Peter

Citat från: MartinAberg skrivet 13 mars 2017 kl. 22:40
I veckans Antikrundan kommer det att visas lite Lego.


Finns det någon tråd där antikrundans värdering diskuteras?

MartinAberg

Citat från: Peter skrivet 16 mars 2017 kl. 21:48
Citat från: MartinAberg skrivet 13 mars 2017 kl. 22:40
I veckans Antikrundan kommer det att visas lite Lego.


Finns det någon tråd där antikrundans värdering diskuteras?
Det är nog bara att skapa en så att vi som inte sett avsnittet ännu slipper spoilern ;)

AndersI

Såg Wineyards katedral i Kyrkans Tidning (pappersversionen) idag...
Hittar inget på den öppna web-delen.

Silence101

It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

CopMike



lindyhep

Tjusigt. Och jag skrattade när jag hörde att det var Hus 01 och Hus 02. Är detta på nåt sätt kopplat till dina tidiga inlägg i din mästerbyggartråd där första utkastet till hus ju hette Hus 2?

Wineyard

Citat från: lindyhep skrivet 20 mars 2017 kl. 13:29
Tjusigt. Och jag skrattade när jag hörde att det var Hus 01 och Hus 02. Är detta på nåt sätt kopplat till dina tidiga inlägg i din mästerbyggartråd där första utkastet till hus ju hette Hus 2?
Tackar! Haha! Nä, inte alls! "Hus 2" heter vad det heter för att jag (troligen) redan hade en fil som hette "hus".

Monty

Make everything as simple as possible but not simpler

shiftaltcmd

"De är inte intresserade av ramverk. Regler och manualer. De ritar utanför linjerna och de byter huvuden på alla legogubbar och de ger upp och de fuskar och de välter klosstorn innan de är klara.
Och när någonting faktiskt blir klart ska det omedelbart förstöras.
Pappa-avataren ler på utsidan. Det inre barnet andas i sin inre påse.
Vad är det som är så roligt med att förstöra? Om det var meningen att batmobilen i lego skulle slås sönder hade det väl stått i manualen? På sista sidan: en bild där batmobilen släpps från en meters höjd."

Det är väl precis så en mocande afol ska bete sig? Men inte barn?
Man bygger modellen en gång, sen river man den för att bygga något nytt. Det är ju det som är Lego.
Tornet blev inte tillräckligt bra, och då jag river och bygger ett nytt.
Jag kombinerar bitar för att få en ny coolare minifig än den som lego-företaget hittade på.

Alla kommentarer man hörde när jag hjälpte till på Toysrus för ett år sen. Föräldrar som menar att man ska bygga modellen och sen ska den bara stå där och aldrig bli nåt annat. Att riva och bygga nåt "hitta-på" är förbjudet. Och naturligtvis att limma, på mer eller mindre allvar. Har tyvärr köpt vad jag trodde var löslego på loppis/annons för arts en upptäcka att det var hoplimmat. Loppislegot lyckades jag faktiskt reklamera och få pengarna tillbaka, "Lego ska man ju kunna ta itu och bygga nåt nytt av" var mitt argument då.

Oikonomikos

Citat från: shiftaltcmd skrivet 25 mars 2017 kl. 10:43
Det är väl precis så en mocande afol ska bete sig? Men inte barn?
Fast barn är så himla dåliga på att bygga! Det var det som fick mig att köpa mitt egna Lego: frustrationen över att bygga "tillsammans" med en fyraåring som tröttnar halvvägs och vill ha Mixel-ögon och vingar på piratfortet han nyss var så entusiastisk över.

Nextuz

Citat från: Monty skrivet 25 mars 2017 kl. 09:29
Krönika med viss igenkänning för föräldrar: http://www.aftonbladet.se/a/xojlj/barn-ar-inte-bra-pa-att-leka

Har skickat honom ett välkommnande till Swebrick...
En plats helt utan barn :D

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Oikonomikos skrivet 25 mars 2017 kl. 11:44
Citat från: shiftaltcmd skrivet 25 mars 2017 kl. 10:43
Det är väl precis så en mocande afol ska bete sig? Men inte barn?
Fast barn är så himla dåliga på att bygga! Det var det som fick mig att köpa mitt egna Lego: frustrationen över att bygga "tillsammans" med en fyraåring som tröttnar halvvägs och vill ha Mixel-ögon och vingar på piratfortet han nyss var så entusiastisk över.

Det som gjorde att jag återupptäckte Lego var mina barns undermåliga byggen. Jag ville helt enkelt testa om det inte gick att bygga bättre och snyggare. Det gjorde det.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Peter S

Fast ALLA barn är inte likadana. Jag byggde modellerna och lät dem stå snyggt ett tag innan jag rev dem och använde bitarna till något annat. Hade en ängels tålamod och kunde pilla i evigheter, var duktig på att rita innanför linjerna. Massor av kreativitet som räckte till fullbordade projekt...
Det är säkert så att de där destruktiva och otåliga barnen lär sig något genom leken. Men vad?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.