Vinjetter - Gissa vilken film/bok/TV-serie/Teaterpjäs/Serie/TV-Spel

Startat av AndersI, 01 november 2010 kl. 19:08

Föregående ämne - Nästa ämne

Smeden

Hoppas den här är lagom klurig. Lycka till!

andreaseldh

Jag gissar på Bondfilmen Moonraker, scenen från Rio de Janeiro där Bond och Jaws slåss på linbanans vagnar.

Smedens

Rätt, andreaseldh.  :)
Jag som trodde den skulle vara lite svårare än så. Nåväl, jag får väl vara alert på att svara rätt så får man komma på något tuffare nästa gång.

andreaseldh

Jag måste berömma dig för Jesus-statyn!

Vilka litterära figurer föreställer detta?

Smedens

Tack så mycket!
Jag tror inte att jag kan denna men gissar på Arthur Dent och Marvin från Liftarens Guide till Galaxen.

PS: Jag är alldeles ny in i leken och undrar om man endast har en gissning per bild eller om man får göra fler försök efter att ha svarat fel? DS

Lews

Citat från: Smedens skrivet 28 november 2014 kl. 20:04
Tack så mycket!
Jag tror inte att jag kan denna men gissar på Arthur Dent och Marvin från Liftarens Guide till Galaxen.

PS: Jag är alldeles ny in i leken och undrar om man endast har en gissning per bild eller om man får göra fler försök efter att ha svarat fel? DS

Man får gissa hur många gånger man vill men bildskaparen måste ha svarat mellan varje försök.

andreaseldh

Visst är det Arthur Dent och Marvin! Grattis och var så god och bygg!

Och för att förtydliga: En gissning i taget, men så fort man fått bekräftat att gissningen är fel får man gissa på nytt.

Smedens

Oj, vilken flyt! Skoj.
Här kommer nästa scen/kapitel/avsnitt/pjäs:

Smedens

22 visningar utan en enda gissning?! Vad nu, var det så "dåligt"? :)
Scenen är från en hollywood-action från mitten av 90-talet, och utspelar sig strax efter ett rätt dåligt "medarbetarsamtal" i en centraleuropeisk huvudstad. :)

Hoppas detta ska frambringa några gissningar eller rätt svar!

Tie Fighter


Smedens

Korrekt Tie! Mission Impossible strax efter att Hunt spränger akvariet på restaurangen.

Smedens

För er som inte kände igen senaste bilden kommer här en länk:

2:00 in i klippet.

Fortsatt trevlig helg!

Tie Fighter


andreaseldh

Jag gissar på en historia som filmats många gånger, Jack uppskäraren.

Tie Fighter

Får ge dig rätt. From hell är väl den senaste.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.