Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Lego Pendulum Wave

Startat av Valthornet, 05 oktober 2021 kl. 11:34

Föregående ämne - Nästa ämne

Valthornet

Pendulum Wave gjort med Lego bollar.

Byggde 15 Lego bollar i olika färger som sen hängdes upp med var sitt snöre. Alla snören har olika längder. Längden av snöret var precisionsabrete, så att bollarna svängar harmoniskt med varandra. Resultatet är att bollarna svänger med ett fint mönster.


ColA

Fantastiskt  :) blir lite flummigt att kolla på efter en stund  :P

Betweenbrickwalls

Wow! Jag blir helt hypnotiserad. Vilken precisionsarbete!
Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/

Clarmo

Riktigt häftigt! Så satisfaying att titta på

danielbrrssn

Häftigt! Imponerande arbete du lagt ner. 

Bokeslundsparken

Väldigt häftigt! Jag blir imponerad men även yr i bollen...

Anders67

så häftigt och man vill inte sluta titta!

mechamike

Swebricks versionen av Hypno Toad..  fick en stark känsla av att vilja sänka bort alla mina bitar till Valthornet efter jag tittat ett tag.. :o
?

Memmla


Emma


Valthornet

Tack alla!  :)
Fundera på att klä in träramen med Lego bitar, så det ser ännu mer ut som ett stort MOC...eller vad man ens kan kalla det.

andreaseldh

I så fall måste du även byta ut fiskelinorna mot svarta snören så det ser LEGO ut. Såg din film om hur du byggde ramen. Wow, vilken fiffig finjustering!

Valthornet

Citat från: andreaseldh skrivet 09 oktober 2021 kl. 09:59
I så fall måste du även byta ut fiskelinorna mot svarta snören så det ser LEGO ut. Såg din film om hur du byggde ramen. Wow, vilken fiffig finjustering!

Tack! Den där finjustering är justerings försök nr 4. Alla innan var inte alls nog exakt. Var tvungen att hitta ett sätt för att kunna höja och sänka bollarna så exakt som möjligt. Och igenom att fästa ena ändan av snöret i öglan och den andra rund gängarna, så kan jag vrida så mycket eller lite som jag vill. :)
I så fall måste jag öka vikten på bollarna, då kan det fungerar med snöre. Har testat först med garn, det gick inte alls. Fiskelinan var perfekt, eftersom den är lite stuv.

byStfn

Väldigt fint och superinspirerande! Sånt här vill jag se på utställningar! :D

mrlind

Så väl genomfört. Enkelt och vackert
Have a great build day!
Instagram Flickr

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.