Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Ljus till City bilar

Startat av Valthornet, 18 mars 2024 kl. 12:38

Föregående ämne - Nästa ämne

Valthornet

Har försökt att kolla runt lite, men hittar inget direkt som passar. Jag letar efter ljust till främst City bilar, specifikt blinkljus till ambulans, polis, brandkåren. Tanken var, att de ska blinka med blåljus.

Vad finns som skulle kunna passa? Vilka leverantörer rekommendera ni?

Såg en del bygger med Arduino, men jag har noll koll hu det skulle fungerar och vilka komponenter man behöver.
Lightmybricks?

Gameofbricks har en 12-pack med blinkande blå för 15$, vilket ser ganska så bra ut.

Eller något från express sidan från östra-asien?

Anders67


Tunnan

Problemen med den belysningen Ebro säljer är att den kommer i färdiga kabestammar och passar enbart tilltänkta modeller numera så jag har beställt mitt senaste från alibaba faktiskt för att kunna få lösa komponenter. Annars verkar  https://bevinsbricks.com/store
Ha bra saker, inte testat men kollar du lite på hans youtube verkar han ha koll på läget. Gjorde dessutom reklam bara för en vecka sen att han skickar hela värde. Ligger dock i usa så kanske blir dyrt med avgifter? 

LarsC

Light my bricks har grundsatser och lösa delar som man kan anpassa till sina byggen

GustavF

Jag kör nästintill enkom Light my bricks. Kan rekommendera deras. De är mycket bra kvalité  8)

Barbaroux

Jag har testat en hel del belysningskit och jag tycker Light my bricks är bäst. Bra kundservice, bra kvalitet och snabb leverans men väldigt dyrt. Sedan har jag köpt mycket grejer från Game of Bricks. Nästan lika bra och smidigt men betydligt billigare. Frakten tar dock lite längre tid. Förutom att priset är viktigt när jag väljer så får man även titta på hur belysningen ser ut och vilka effekter belysningskiten har. Ibland är Light my bricks snyggast och ibland Game of Bricks.


Jag har även testat några andra leverantörer men de har inte alls samma smidiga system. Då har det varit färdiga kit där alla lampor redan sitter ihop och det blir ganska rörigt och oflexibelt med kabeldragning. För egen del så går dessa leverantörer helt bort även om de är billigare.

Tänk på att det finns tillgång till gott om rabattkoder både till Light my Bricks och till Game of Bricks. Framförallt var det väldigt billigt på Black Friday. Man kan köpa både färdiga kit och lösa komponenter. Jag kan rekommendera att man köper färdiga kit som är på rea för att få lite blandade komponenter och sedan kombinera med de komponenter som saknas vilket blir mycket billigare än att köpa allt löst. Det är även bra att ha ett litet lager med lampor och expansions boards då det är väldigt ömtåliga saker som lätt går sönder och det är väldigt frustrerande om man får avbryta mitt i och måste vänta på ersättningskomponenter. Har något varit sönder så har både Light my bricks och Game of bricks skickat ersättningskomponenter utan kostnad.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.