Vinjetter - Gissa vilken film/bok/TV-serie/Teaterpjäs/Serie/TV-Spel

Startat av AndersI, 01 november 2010 kl. 19:08

Föregående ämne - Nästa ämne

andreaseldh

Titta, vi dyker! med Kelsey Grammer från 1996, då?

Stigge72

Inte Titta vi dyker heller.

Ledtrådsdags igen.
Jag bygger den enda scenen i filmen som har en ubåt, och folk gissar på filmer där det (möjligen) finns en scen utan en ubåt...
I så fall är den andra ledtråden bättre. Titta noga på den.

Huvudpersonen är inte som vi andra, i ett mycket speciellt hänseende, och det får konsekvenser.

andreaseldh

Jag gissar i så fall på filmen 1941 från året 1979, med John Belushi som är den ende jag sett röka cigarr under vatten.

Stigge72

Citat från: andreaseldh skrivet 19 november 2014 kl. 17:09
Jag gissar i så fall på filmen 1941 från året 1979, med John Belushi som är den ende jag sett röka cigarr under vatten.
Låter inte så himla smart gjort. ;)
Och inte heller rätt film.

Tobhol

Hm, kanske lite långsökt för jag minns ingen ubåt men väl hav i "Bram Stokers Dracula".

Stigge72

Citat från: Tobhol skrivet 19 november 2014 kl. 22:02
Hm, kanske lite långsökt för jag minns ingen ubåt men väl hav i "Bram Stokers Dracula".
Jag kan inte avgöra om det finns någon ubåt i den filmen, men det är inte den jag har byggt.

Tobhol

Ok, nästa långskott är "Who framed Roger Rabbit". Där är huvudpersonen absolut inte som vi andra, och ingen annan heller för den delen

Stigge72

Citat från: Tobhol skrivet 19 november 2014 kl. 22:33
Ok, nästa långskott är "Who framed Roger Rabbit". Där är huvudpersonen absolut inte som vi andra, och ingen annan heller för den delen
Nä, det är iofs sant, men det är inte den filmen heller.

Stigge72

Glömde visst ledtrådarna igår...

Det här är inte den mest kända scenen i filmen ifråga. (Eventuellt ska man nog helst ha sett filmen för att känna igen den.)
Huvudpersonen befinner sig på den gråa saken, som är en "vanlig" båt (d.v.s. utan u före).
Och så upprepar jag den ledtråden som ni verkar ha missat totalt:
Filmen fick knappt fyra Oscars.

Jesperallen



andreaseldh

Pi är ju mindre än 4 och Berättelsen om Pi från 2012 vann 4 Oscars, så det får bli min gissning!

Stigge72

Citat från: Jesperallen skrivet 21 november 2014 kl. 17:05
Kanske secret life of Benjamin Button?
Det får räknas som tillräckligt rätt... Originaltiteln är The curious case of Benjamin Button.
Filmen vann 3 Oscars, men jag ville få med knapp... Dels för filmtiteln, och dels förekommer det en knappfabrik i filmen.
Scenen är ifrån en episod när båten som Benjamin jobbar på har dragits in i kriget, och rammat en ubåt.

Smeden

Vilken kul tråd! Men varför har det tagit stopp? Är det fritt fram för vem som helst att plocka upp stafettpinnen?  :)

Tie Fighter

Citat från: Smeden skrivet 27 november 2014 kl. 14:06
Vilken kul tråd! Men varför har det tagit stopp? Är det fritt fram för vem som helst att plocka upp stafettpinnen?  :)
Ja vi har brukat köra att om den som inte har svarat rätt senast postat en ny inom 3 dagar så är det fritt fram att lägga in en ny.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.