Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Swebricks egen flickr grupp

Startat av sweMezza, 19 september 2011 kl. 19:09

Föregående ämne - Nästa ämne

Gideon

Citat från: o0ger skrivet 02 juni 2013 kl. 12:11
Jag tror att det är bäst att försöka fortsätta med flickr som om inget har hänt. Det känns dumt att sprida ut oss AFOLs på flera tjänster. Vi kan aldrig få alla att flytta till tex ipernity.
Jag gör likadant under en period också, har precis kommit igång med flickr så det känns som om jag ska hålla fast vid det ett tag till.
Slutade med lego när de bytte från grått till bley och det ångrade jag ju också i efterhand ;)

Magnus den store

Man kan gott ha lite tålamod innan man byter. Två halvmesyrer vinner ingen på.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

stej123

Funkar ipernity bra? Jag funderar på att överge Flickr helt. Den nya designen (och navigeringen) gör mig spyfärdig varje gång jag loggar in. Allt är bara fel.

Det är så illa att även om jag sitter vid datorn så tar jag hellre fram telefonen och kollar Flickr via deras app istället.

Så, är det värt att flytta över ens lego-liv till ipernity istället?

o0ger

Jag testade Ipernity ett tag. Jag gillade inte det. Framför allt så har man ju sitt kontaktnät på flickr som man inte vill lämna. Jag tycker inte att Ipernity hade någon bra app (de har ingen, bara en mobilanpassad webbsida). Jag tycker det nya flickr är rätt ok.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Gideon

Jag har faktiskt börjat engagera mig i den sociala delen av flickr efter ombyggnaden och förutom att systemet med diskussioner i grupper är frustrerande dåligt uppbyggt (men såg detta annorlunda ut innan?) tycker jag faktiskt det funkar rätt okej.
Så från mitt perspektiv så är ryktet om flickrs död som AFOL-sida överdrivet.

Mirandir

#155
Citat från: Gideon skrivet 01 september 2013 kl. 13:47
Jag har faktiskt börjat engagera mig i den sociala delen av flickr efter ombyggnaden och förutom att systemet med diskussioner i grupper är frustrerande dåligt uppbyggt (men såg detta annorlunda ut innan?) tycker jag faktiskt det funkar rätt okej.
Så från mitt perspektiv så är ryktet om flickrs död som AFOL-sida överdrivet.

Har nästan helt slutat att titta på bilder på flickr. Sidan är ju fruktansvärt trög. Vissa bilder kan ju ta upp emot ett par minuter att ladda...

För övrigt så har jag fått för mig att enda anledningen till att AFOLs fortfarande hänger på flickr är för att alla hängde där innan och ingen vill tappa sina kontakter genom att flytta nån annanstans...
Legobloggen: http://legobloggen.com

Teabox

#156
Ipernity är rena öken jämfört med Flickr tyvärr.

Gillar inte Flickr längre, men är fortfarande där nästan varje dag och kolla in MOC:s för det är där man kan se många nya fina.

Gideon

Citat från: Mirandir skrivet 01 september 2013 kl. 16:14
Har nästan helt slutat att titta på bilder på flickr. Sidan är ju fruktansvärt trög. Vissa bilder kan ju ta upp emot ett par minuter att ladda...

För övrigt så har jag fått för mig att enda anledningen till att AFOLs fortfarande hänger på flickr är för att alla hängde där innan och ingen vill tappa sina kontakter genom att flytta nån annanstans...
Håller med att sidan är trög och jag har inte ändrat min tidigare kritik kring detta och hur ombyggnaden gjordes.
Vad jag menar är att flickr vad jag kan se har överlevt som social plattform för en stor del av MOCar-världen, och det är nog som du säger att det till stor del är för att man redan har sina kontakter där. Har dock ingen uppfattning om hur mycket AFOL-aktivitet det är på Ipernity nuförtiden?

stej123

Har börjat lägga över lite bilder från Flickr till ipernity nu. Tyvärr verkar det helt dött, men det skadar ju aldrig att ha bilderna på fler ställen.

Vet någon om/hur man kan ta bort den lila, gräsligt fula Yahoo-listen längst upp när man är inne på Flickr?

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

marpe


Wineyard

Flickr-gruppen har en exceptionellt tråkig header. Någon som kan ändra till något Lego-relaterat i alla fall?

Magnus den store

Nu har det gått lite mer än ett halvår sedan Flickr gjordes om. Hur har dess omdanande påverkat er? Jag har märkt att jag knappt använder Flickr längre. Jag var inte värst aktiv på att ladda upp bilder innan, men nu besöker jag knappt webbsidan längre.

Citat från: Wineyard skrivet 26 december 2013 kl. 00:27
Flickr-gruppen har en exceptionellt tråkig header. Någon som kan ändra till något Lego-relaterat i alla fall?

Förslagsvis en Swebrick-CB.

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

sweMezza

Jag har lagt en bild på Star Wars CB:t som header, kolla vad ni tycker.


Magnus den store

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.