Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Hjälp mig identifiera min bit (Samlingstråd)

Startat av tellblom, 01 januari 2010 kl. 19:12

Föregående ämne - Nästa ämne

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Peter S skrivet 22 september 2017 kl. 23:38
Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 22 september 2017 kl. 22:27
Vilket nummer har detta huvud?
Från fairground mixer. Trodde vi hade pratat av oss om det ansiktet.
Va;? Vem? Jag? Nej, du måste ta miste på fel person.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Nybohov Creation Ltd.

Jag har en kompis som vill bygga en cementblandare av denna typ:


Finns det någon annan lösning för tunnan än denna, som jag min kompis tycker är lite klumpig?
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

ColA


Peter S

Jag har en i min PA-CB modul. Den utgår från konen och har 2 runda 4x4-bricks ihopsnottade botten mot botten. Då kan man sätta in hållare (technic axel med boll) i hålen som bildas av utskärningarna i bottnarna. Det hela avslutas med en 4x4 dish.
Den är kanske lite stor, men rätt proportionerlig ändå.

Nybohov Creation Ltd.

#1129
Citat från: Peter S skrivet 26 oktober 2017 kl. 08:54
Jag har en i min PA-CB modul. Den utgår från konen och har 2 runda 4x4-bricks ihopsnottade botten mot botten. Då kan man sätta in hållare (technic axel med boll) i hålen som bildas av utskärningarna i bottnarna. Det hela avslutas med en 4x4 dish.
Den är kanske lite stor, men rätt proportionerlig ändå.

Hm, har du en bild? Jag blir lite skrynklig i huvudet utan.

Tillägg: Hittade en bild på egen hand:
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Lamarider

Hej, nån som vet serienummer/kategori för TJOCKA plates?

Teabox


Lamarider


Jaxne



Vad är det som används som skivor? Står att det ska vara enbart LEGO men känner inte alls igen några tänkbara bitar i skivorna.
Bild från https://numode.net/

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

mossarp

Citat från: o0ger skrivet 08 december 2017 kl. 20:05
6177

Tveksamt om det är det.
Finns verkligen 6177 med den präglingen?
Skulle iofs kunna vara klistermärken men det ser inte ut så på bilderna med tanke på speglingarna.

Manne

Läser man lite så fattar man... finns ett tillval.. a 6 pund.. gissar att han sätter 6177 i en svarv o drar egna linjer i original lego biten.. så det är fortfarande lego.. men något 'omgjort'

Med Vänlig Hälsning Manne
Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

o0ger

#1137
"Optional Modified Discs (grooves manually carved on a lathe completing that correct look and feel of real vinyl)"
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Manne

Citat från: o0ger skrivet 08 december 2017 kl. 22:01
Klistermärken tror jag. Bilden är väl renderad?

Skulle man kalla klistermärken för 'custom grooves'

Med Vänlig Hälsning Manne
Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.