Om du fick bestämma en Collectible Minifig...

Startat av Ras 74, 12 februari 2011 kl. 08:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Ras 74

Om LEGO ringde just till dig och sa, "Säg en minifig som du skulle vilja att vi gjorde, vad skulle det vara då?"

Ambassadörer world wide brainstormar hej vilt just nu, inte för att det är sagt at TLG lyssnar, men man kan ju
alltid se om det går att påverka. Så ge ett förslag på 1 minifig, eventuella tillbehör, och om du vill varför du tycker
att just din figur skall bli gjord.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

tellblom

Ställde frågan till min 5-åriga dotter som genast sa att det saknas en bebisfigur till hennes egenbyggda dagis.

Det kanske är ett sätt att få mer flickor intresserade?

Vi själva har använd minifig statyerna till barnvagnen i Green Grocer,  men den är inte riktigt åkej... Vi har inte testad de som följer med spelen som bebis men de kanske går?

Det är iallafall förslaget ifrån min 5-åriga dotter
/Martin

shiftaltcmd

Som Tellblom skrev.
Även små killar vill ha en bebis.
Lilleman är också besviken på att "Lego-barnen" inte kan röra benen.

Etzel

Jag vill ha en Mozart-inspirerad minifig.
1700-talskläder, vit peruk, fiol som tillbehör.

Vi behöver fler musikinstrument i LEGO och dessutom har Pirates-fansen tjatat efter en överklass-peruk länge.

Fixa nu det här Ras ;)

Peewit

En riktigt bra ide. Jag har också saknat en bebis. Och korta rörliga ben står också på min önsklista..

Men om det skall bli en samlar-fig behövs ju nån figur som passar till en bebis.. Vad skall vi hitta på?

Selander

Jag tycker Lego skulle göra en helt ny minifig design, med lite vettigare proportioner.
Behåll samma totalhöjd som dagens minifig men med annan fördelning typ kortare överkropp och längre ben med knäleder eller nåt annat "kul" som ökar anvädningsområdena....
....så det så  ;D

Myko

Citat från: Selander skrivet 12 februari 2011 kl. 11:56
Jag tycker Lego skulle göra en helt ny minifig design,

Galet! Snart föreslår du väl att de byter nyans av grått också!

Wineyard

Självklart borde de göra en bebis, kanske med en barnvagn + mamma? Dock blir det lite väl stort för ett minifigpacket...
En överklassperuk skulle också sitta fint, men jag skulle nog helst vilja ha en riktig korsriddare eller Ezio från Assassins Creed

Skrytsson

Citat från: tellblom skrivet 12 februari 2011 kl. 09:09
Ställde frågan till min 5-åriga dotter som genast sa att det saknas en bebisfigur till hennes egenbyggda dagis.

Citat från: Peewit skrivet 12 februari 2011 kl. 11:28
Jag har också saknat en bebis.

Citat från: Wineyard skrivet 12 februari 2011 kl. 12:47
Självklart borde de göra en bebis,

Bebis? Med en gnutta fantasi går det redan att göra en sådan!

Skrytsson

Citat från: Etzel skrivet 12 februari 2011 kl. 11:26

efter en överklass-peruk...

Fixa nu det här Ras ;)

Överklassperuk. Med tanke på att Will kommer att ha samma hår-bit som denne äldre man kan jag nästan lova dig att det komemr att vara en tofs/fläta på baksidan. En variant av "överklassperuk", iaf

Peewit

allt går att göra med fantasi men bara för att det går att göra brickbuilt är det ju inte sagt att man skulle uppskatta om den fanns en mold.

Vad sägs om en pappa med en bärstol på ryggen eller "babybjörn" på magen men en bebis i. Det kunde väll blivit en bra minifig...?

Skrytsson

#11
Vad vill jag ha?

Jo, ge oss figurer med 50- och 60-talsfrisyrer och kläder. Ge oss Betty Draper och de andra Mad Men-kvinnorna i ABS!



Ge oss cigaretten!  :P



Och ge oss en handväska! Den manliga motsvarigheten portfölj finns ju redan sedan länge. Vi har ju t o m fått shopp-påsar så nu vill vi ha en handväska!





Och framförallt, ge oss dessa figurer i flesh-nyanser!  :P ;)

robban

Citat från: Skrytsson skrivet 12 februari 2011 kl. 13:10
Citat från: Etzel skrivet 12 februari 2011 kl. 11:26

efter en överklass-peruk...

Fixa nu det här Ras ;)

Överklassperuk. Med tanke på att Will kommer att ha samma hår-bit som denne äldre man kan jag nästan lova dig att det komemr att vara en tofs/fläta på baksidan. En variant av "överklassperuk", iaf

Det ska ju vara stora vita lockar på en överklassperuk, sådan som engelska dommare har.
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

pacc

Bildlika religiösa figurer såklart, all publicitet är bra publicitet och lego är ju danskt.

Allvarligt så tycker jag att alla set under 100:- ska bli samlar serier från 12 till kanske bara 4 varianter, dels många civila figurer men också fordon i olika färger samt lite blandade attiraljer.

Etzel

Citat från: Skrytsson skrivet 12 februari 2011 kl. 13:10
Citat från: Etzel skrivet 12 februari 2011 kl. 11:26

efter en överklass-peruk...

Fixa nu det här Ras ;)

Överklassperuk. Med tanke på att Will kommer att ha samma hår-bit som denne äldre man kan jag nästan lova dig att det komemr att vara en tofs/fläta på baksidan. En variant av "överklassperuk", iaf
Just det, den hade jag glömt bort. Den i vitt hade varit perfekt  :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.