Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

2012 - Star Wars

Startat av Skrytsson, 07 september 2011 kl. 21:22

Föregående ämne - Nästa ämne

Mirandir

Var läste du den pressreleasen(orkar inte gå till Lego.com och kolla där). Bara 20 set nästa år? DDet är ju färre än vad som kom i år. Eller är det bara de set som släpps överallt som inränas i den siffran?
Legobloggen: http://legobloggen.com

Teabox

Citat från: Mirandir skrivet 11 juli 2012 kl. 17:08
Var läste du den pressreleasen(orkar inte gå till Lego.com och kolla där). Bara 20 set nästa år? DDet är ju färre än vad som kom i år. Eller är det bara de set som släpps överallt som inränas i den siffran?

Finns på FBTB: http://www.fbtb.net/2012/07/11/lego-announces-sdcc-2012-plans/

CitatLEGO Star Wars – Saturday, July 14
May the Force be with San Diego Comic-Con visitors as LEGO Systems unveils the new LEGO Star Wars Rancor Pit construction set, one of 20 new LEGO Star Wars sets launching in 2013

Larry Lars

#227
brickset.com hittar man en stilig bild på Rancor-besten och dess håla. Det ser lovande ut tycker jag. Något som kan vara en ny bit jag redan gillar ser jag också. :) (Kan se ut på några olika sätt dock, svårt att avgöra egentligen.)



Edit: fixade länk.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Roger Brickjet

Uj, uj, uj... Får inte missa det här... :)

micke

Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Teabox

Högupplöst bild på Flickr: http://www.flickr.com/photos/65553751@N03/7558151118/sizes/o/in/faves-26629915@N03/

Gillar Rancorns fingrar :) Och en högaffel i ny färg är inte fel det heller :)

mordatre

Ett absolut supermåste. Är helt nöjd med hur de gjort rancorn och känner på mig att jag behöver 2st.  :)
Byggnaden är väl inte superrolig men verkar innehålla klossar, tiles och plates i användbara färger. Enda problemet är väl att detta troligen kommer kosta 1100:- i Sverige.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Myko

Citat från: Larry Lars skrivet 13 juli 2012 kl. 00:26
brickset.com hittar man en stilig bild på Rancor-besten och dess håla. Det ser lovande ut tycker jag. Något som kan vara en ny bit jag redan gillar ser jag också. :) (Kan se ut på några olika sätt dock, svårt att avgöra egentligen.)

Vad för ny bit, hittar ingen jag?

Larry Lars

Citat från: Myko skrivet 13 juli 2012 kl. 11:06
Vad för ny bit, hittar ingen jag?

Jag syftade på biten/bitarna som utgör rancor-skötarens stav.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Skafte

Kul! Det trodde jag inte, att de skulle släppa ett påbyggnadsset i den storleken! Stackars gröna grisvakten, det ser ut som om han får plats i Rancorns mun...

Magnus den store

Det verkar vara ett kul set ur lekperspektiv. Som påbyggnadsset till Jabbas palats borde det dock vara lite större så att även tornet kan vara med. Typiskt att Lego gör en gullig Rancor.

Jag är glad för alla set som jag slipper köpa. Det har förvisso en hel del användbara bitar men ingen figur som jag behöver.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Larry Lars

Fler bra bilder på "rancor pit" ur olika vinklar.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

sandpeople

Vet någon när den kommer?

Jag gillar påbyggnadsset skarpt. Tyvärr är de få. Kan egentligen bara komma på Hogwarts och gamla Jabbas palace.

mordatre

Spontant känns det som om det kommer i Januarivågen då det visas redan nu. Det vore väldigt taskigt att släppa det sommaren 2013.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Gray

Rent spontant känns själva grottbyggnaden väldigt udda, speciellt botten där det blir som ett hål i mitten.. Ser bara väldigt konstigt och oattraktivt ut, väldigt konstlat istället för grottlikt. Jag hade hellre sett att dom byggt den på en baseplate istället.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.