Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Idiom

Startat av Svartkrut, 15 oktober 2023 kl. 10:23

Föregående ämne - Nästa ämne

Joyride

Citat från: Valthornet skrivet 30 mars 2024 kl. 08:39Vad betydde denna, att gå på däck?

Gå i däck, tänker jag att uttrycket är men det är väl så gott som samma 😄
Instagram: joyride_bricks

Valthornet

Citat från: Joyride skrivet 30 mars 2024 kl. 10:54Gå i däck, tänker jag att uttrycket är men det är väl så gott som samma 😄
Men vad betyder det?

Joyride

Citat från: Valthornet skrivet 30 mars 2024 kl. 11:56Men vad betyder det?

Att bli utslagen. Antagligen med referens till däcket på en båt etc, som att falla till marken. 
Instagram: joyride_bricks

Valthornet

Citat från: Joyride skrivet 30 mars 2024 kl. 12:13Att bli utslagen. Antagligen med referens till däcket på en båt etc, som att falla till marken.
ahhhh, tack :D

Svartkrut

Citat från: Valthornet skrivet 30 mars 2024 kl. 08:39Vad betydde denna, att gå på däck?
Gå i däck.
Citat från: andreaseldh skrivet 30 mars 2024 kl. 10:40Ja det borde det vara.

Själv orkar jag som vanligt inte leta bitar för att bygga själv och dessutom tycker jag det är jobbigt att komma ihåg byggen på för många olika platser när utställningen ska packas ihop. Så fritt fram för vem som helst att bygga denna idé!

hps.jpg
Denna har någon byggt. Den var med i Sundsvall, men minns inte vems bygge det var. 

Tornet

Citat från: Svartkrut skrivet 30 mars 2024 kl. 18:27Denna har någon byggt. Den var med i Sundsvall, men minns inte vems bygge det var.
Det var jag.
https://swebrick.se/index.php?msg=338888

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.