Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad gjorde du för ditt LEGO idag?

Startat av Cyklisten, 19 november 2014 kl. 18:11

Föregående ämne - Nästa ämne

Emma

Idag har jag förärat mina komihåg-lappar med ram. Det är alltså baseplates med bitar som jag har "fler än vad som får plats i vanliga lådan". Bulkmängd med andra ord.

Jag har det här systemet för att kunna upprätthålla mitt sorteringssystem vid byggbordet. Normalt behov finns i legorummet. Ska jag bygga något med mååånga bitar, eller om det tar slut i lådan, då hämtar jag från skrubben.

Finns inte biten på mina baseplates, och jag behöver mer av den, då är det dags att beställa.

humlan



Och resultatet hitintills:

För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

ColA

Citat från: Skafte skrivet 26 februari 2021 kl. 15:22
Fick hem en BL-beställning med bl a 3005 i den inte helt vanliga färgen Pink. Nöjd och glad satte jag den på min färgkarta med sådana och kikade lite på BL och märkte att den nu också finns i Nougat i Ninjago City Gardens. Aldrig får man vara nöjd. No rest for the whacko.

Emma

Citat från: ColA skrivet 02 mars 2021 kl. 15:59
Citat från: Skafte skrivet 26 februari 2021 kl. 15:22
Fick hem en BL-beställning med bl a 3005 i den inte helt vanliga färgen Pink. Nöjd och glad satte jag den på min färgkarta med sådana och kikade lite på BL och märkte att den nu också finns i Nougat i Ninjago City Gardens. Aldrig får man vara nöjd. No rest for the whacko.

Var förvarar du dina färgkartor?

Skafte

I en hög någonstans, Emma. Utom 3001:orna, de är inramade.

ColA, skall du parta den där? Jag har en korg hos B.I.T. som jag fyller på lite då och då. Trycker "beställ" framåt torsdag kanske. :)

ColA

Citat från: Skafte skrivet 02 mars 2021 kl. 20:02
I en hög någonstans, Emma. Utom 3001:orna, de är inramade.

ColA, skall du parta den där? Jag har en korg hos B.I.T. som jag fyller på lite då och då. Trycker "beställ" framåt torsdag kanske. :)

Dom kommer inte finnas att beställa på ett tag men när du beställer din korg så ser jag så klart till att min favorit gotlänning får 1 sån till samlingen  :)

Skafte

Citat från: ColA skrivet 02 mars 2021 kl. 20:46
Dom kommer inte finnas att beställa på ett tag men när du beställer din korg så ser jag så klart till att min favorit gotlänning får 1 sån till samlingen  :)

Fy fasen vad fin du är!  :-*

mortil

Påbörjade en design av en förvaringslåda som ska va smidig och hållbar att ha med på utställningar :) 
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

BrickMe

Köpte en svart rullgardin för att använda som bakgrund vid fotografering. Snäppte av en hel del bilder på HMS Amalie. Ägnade sedan resten av min lediga dag att redigera. Är en glad amatör när det kommer till att hantera systemkameran och använder auto läget flitigt. Jag är ändå nöjd med det ljusstarka (allt är relativt) 22mm objektivet. Men summa summarum så är det svårt att få knivskarpa bilder på ett Lego skepp.

swestar

Powered Up(att) och kört det fram och tillbaka på trägolvet. ;D
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Stigge72

Beställde 2:a utgåvan av Sariels technic-bok förra veckan, som jag kunde hämta på posten igår.

Inte helt nöjd med hur den såg ut när den kom fram1, men efter att ha chattat med kundtjänst, så fick jag tillbaka en del av pengarna och slapp jobbet med att skicka tillbaka boken2.

1. En kvalificerad gissning är att den låg överst i kartongen när den kom till återförsäljaren... Och om den inte låg överst, så vill jag inte veta hur boken över såg ut.
2. Hade jag köpt boken till någon annan, eller den sett värre ut, så hade jag skickat tillbaka den.

Emma

Jag kontrollerade att min avatar står i tryggt förvarar i Stejs lägenhet.

Klas Almqvist

Såg en lampa på nätet så jag fixade en egen.

CopMike

Citat från: Klas Almqvist skrivet 07 april 2021 kl. 21:02
Såg en lampa på nätet så jag fixade en egen.
Snygg & kul - fint jobbat!

Surf Green

Gjorde en CMF-installation i källartrappan. 🙂  Alla ramarna är, förutom glaset, byggda helt i Lego, men använder också några av legos egna displayboxar.
Varje ram har tagit ca 30-40 minuter att färdigställa så projektet har tagit en liten stund. Komplett samling med alla cmf utgivna hittills plus några tillägg i tex Lego Movie serien. ( Herr Guld är dock annat fabrikat 😞 )


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.