Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Intresse för ett Bortom Sol CB? - Nej, tydligen inte.

Startat av lingonfil, 22 oktober 2014 kl. 12:44

Föregående ämne - Nästa ämne

lingonfil

Det är lite dålig fart i Bortom Sol.

Kanske skulle ett CB sätta lite fart på universat? Någon som tycker det är en bra idé? Någon som har lite idéer.

Det finns ju en betydande risk att det blir en konkurenssituation med ett Star Wars CB. Så det kan ju vara bra att kolla lite i omröstingen för Star Wars CB så att man kan synka så att dessa CB:n inte överlappar.

Ett modulärt SHIP?
Ett Diorama över Jordens undergång?
En massiv Samfundet-flotta?

Gideon

Citat från: lingonfil skrivet 22 oktober 2014 kl. 12:44
Ett Diorama över Jordens undergång?
Är det inte det som vi håller på att planera? ;)

Nä, men skämt åsido skulle det nog kunna vara en idé med ett sådant CB.
Håller med om att en fördel med att köra ett sådant snabbt är som du skriver att få lite mer fart på Bortom Sol. En annan fördel med att köra ett CB tidigt är att man den vägen kan etablera standarder för hur saker ska se ut, t ex om man bygger skepp i Samfundets flotta.
Tror dock att det kanske är en idé att låta Bortom Sol få lite fart och bli lite mer känt först, t ex efter ett par större och några mindre utmaningar, innan man kör ett CB. Förutsatt såklart att utmaningarna får folk att börja bygga för Bortom Sol...

lingonfil

Citat från: Gideon skrivet 22 oktober 2014 kl. 15:54
Citat från: lingonfil skrivet 22 oktober 2014 kl. 12:44
Ett Diorama över Jordens undergång?
Är det inte det som vi håller på att planera? ;)

Jag tänkte mig en mer galaktisk skala. =)

lingonfil

Bortom Sol CB 2015 känns nedröstat.

Teabox

Citat från: lingonfil skrivet 05 november 2014 kl. 12:29
Bortom Sol CB 2015 känns nedröstat.

Kanske nästa år. Grund idén är inte helt dum.

o0ger

Tror att vi måste få lite mer fart i Bortom Sol först. Jag tycker också att det är en bra idé.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.