Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Pegasus UAV

Startat av Dammtuss, 29 juli 2013 kl. 17:50

Föregående ämne - Nästa ämne

Dammtuss

Hej,

Har varit dålig med att ladda upp bilder på mina MOCs på sistone, men här är en bild på min senaste kreation: Pegasus UAV. Det är en obemmanad, fjärrstyrd drönare som har det senaste inom övervaknings- och vapenteknologin.


Fler bilder finns på MocPages. Där finns också en beskrivning samt specifikationer (dock på engelska) för de som är intresserade av sådant.

Själv måste jag medge att jag är väldigt nöjd med slutprodukten. Har byggt och finslipat på den under ungefär en vecka och lagt till allt fler detaljer. Med det sagt är jag dock säker på att det finns områden som kan förbättras, så kommentera gärna och ge mig återkoppling (både positivt och negativt så länge det är konstruktivt).

Tack på förhand och kul att visa sig lite aktiv igen.  :)

Vänliga Hälsningar,
Wombat

Anders67

Cool liten rackare, passar bra till HMS Svea

Cakeman

Oh, snygg! Bra flow i "kroppen" från för till akter, r2 gjorde sig mkt bra som nos och kamera. Hur ser den ut med en trans-clear radardish för att representera rotor i hög fart?

Dammtuss

Citat från: Anders67 skrivet 29 juli 2013 kl. 18:13
Cool liten rackare, passar bra till HMS Svea

Tackar tackar, ja, eftersom HMS Svea kommer att vara motsvarande 65 meter kändes det lite väl att försöka få plats med en vanlig fullstor helikopter, men tänkte att ett par drönare skulle få plats. Kändes dessutom rätt så realistiskt med en korvett med drönare då det verkar vara åt det hållet de flesta flottor nu utvecklas.

Citat från: Cakeman skrivet 29 juli 2013 kl. 19:36
Oh, snygg! Bra flow i "kroppen" från för till akter, r2 gjorde sig mkt bra som nos och kamera. Hur ser den ut med en trans-clear radardish för att representera rotor i hög fart?

Tack snälla, är själv väldigt nöjd med R2-D2's huvud, en av de få saker som varit med genom hela processen. Funderade också på hur jag skulle få till rörelseeffekt, men då huvudrotorn mäter 17 studs i diameter tror jag inte att det finns någon sådan disk att använda tyvärr... :(

Vänliga Hälsningar,
Wombat

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.