Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[WIP] Evil Dead

Startat av A_Houston, 06 juli 2023 kl. 22:15

Föregående ämne - Nästa ämne

A_Houston

Efter Friday the 13th fortsätter jag nu på temat gamla skräckfilmer. På agendan står Evil Dead och först ut är en variant av Necronomicon - Book of the dead. Jag vet inte vad jag ska fylla boken med ännu men det måste ju bli någon form av läskighet  ;D. Efter boken tänkte jag ge mig på stugan och landskapet runtomkring. En motorsåg modell större hade ju också varit kul...

andreaseldh

Jag som inte har sett filmen kommer istället att tänka på Harry Potters The Monster Book of Monsters.

MrUzagi

Som en person med en viss förkärlek för legoböcker (brick-built) är det här extra kul att se. Även om skräckfilmer inte tilltalar mig annars.

Ska bli intressant att se utvecklingen av det här.  :)

o0ger

Gillar verkligen strukturen på utsidan av boken!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Boathill

Coolt bygge på en klassiker till film! 

"this....is....my BOOMSTICK! :)

Claude76

"Klaatu Barada Nikto" 😉
Lego is my drug of choice

Godtfred

Citat från: Claude76 skrivet 10 juli 2023 kl. 16:09"Klaatu Barada Nikto" 😉
Vad har en (riktigt bra dessutom) SF-rulle från 1951 (the day the earth stood still) att göra med en modern skräckfilm?

Google hjälpte mig att förklara kopplingen...

Claude76

Citat från: Godtfred skrivet 10 juli 2023 kl. 16:42Vad har en (riktigt bra dessutom) SF-rulle från 1951 (the day the earth stood still) att göra med en modern skräckfilm?

Google hjälpte mig att förklara kopplingen...
Leta upp scenen från Army of Darkness, fantastiskt roligt när han ska säga besvärjelsen men "klantar" till det lite😁

Lego is my drug of choice

A_Houston

Det är långt mellan gångerna som det hinns med något byggande men nu har jag nog blivit klar med stugan. Ska påbörja bygget med omgivningen

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.