Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Nya set 2024

Startat av o0ger, 24 oktober 2023 kl. 22:25

Föregående ämne - Nästa ämne

CopMike

Citat från: andreaseldh skrivet 01 maj 2024 kl. 12:01Dessutom är de ju faktiskt redan igenom båda två, färdriktningen är till höger i bild på asken. Eller menar du en podd som inte är med i just detta set?
Jag tänker att dom backar ::)! Fel av mig - rättat ovan som om det aldrig var felaktigt skrivet ;D
Men frågan kvarstår!!

andreaseldh

Citat från: CopMike skrivet 01 maj 2024 kl. 12:29Jag tänker att dom backar ::)! Fel av mig - rättat ovan som om det aldrig var felaktigt skrivet ;D!
Men frågan kvarstår!!

I så fall kopierar jag Mykos svar: May Forced be the Perspective!

Eriol

#77
Har släppts bilder på Harry Potter-set som kommer 1 juni. Jag gillar Durmstrang-skeppet. Även om det inte är helt realistisk så är det ändå väldigt snyggt för att vara något som är "lekbart" och byggt med bara runt 1000 bitar.


Magnus den store

Citat från: Eriol skrivet 02 maj 2024 kl. 12:34Har släppts bilder på Harry Potter-set som kommer 1 juni.

Går det att tyda på någon bild om sköldarna är tryckta eller har stickers?
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Eriol

Citat från: Magnus den store skrivet 02 maj 2024 kl. 13:43Går det att tyda på någon bild om sköldarna är tryckta eller har stickers?
Har inte sett någon annan bild än den ovan, men det lär väl komma både fler bilder och recensioner rätt snart.

andreaseldh

Citat från: Eriol skrivet 02 maj 2024 kl. 12:34Har släppts bilder på Harry Potter-set som kommer 1 juni. Jag gillar Durmstrang-skeppet. Även om det inte är helt realistisk så är det ändå väldigt snyggt för att vara något som är "lekbart" och byggt med bara runt 1000 bitar.

Om du menar alldeles för hög tyngdpunkt för att vara sjövärdigt (någon som hört talas om Wasa) så kan jag lugna dej att barlasten består till 100 % av magi!

Lite dyrt för min smak (som alldeles för ofta) men jag gillar figurerna, pokalerna, den bevingade hästen och vagnen...

och skeppet är ju också vackert...

andreaseldh

Jag har varit medlem i 10 år och kommer inte ihåg om vi har någon speciell tråd, men...

Swebrick, vi har ett resultat!
LEGO Ideas Second 2023 Review Results

Spoiler: Jag kommer att köpa!

CopMike

Citat från: andreaseldh skrivet 02 maj 2024 kl. 17:15Spoiler: Jag kommer att köpa!
Godisöverraskningsmaskinen eller ....... ;D?!

andreaseldh


Magnus den store

Citat från: andreaseldh skrivet 02 maj 2024 kl. 17:15Jag har varit medlem i 10 år och kommer inte ihåg om vi har någon speciell tråd, men...


Det här är ju en dubbelseger! Både en ny CS och ny riddare. ;D

Citat från: LEGO Ideas Second 2023 Review ResultsIn conjunction with approving this submission, we're excited that we'll be able to include a variety of fun Minifigures in this upcoming LEGO Ideas set. As a result, we'll be designing a few new Minifigures that will be included. BUT we will need your help to determine aspects of two of them. In the coming weeks, we'll therefore launch 2 separate fan votes where you'll get to vote for:

1) a new Classic Spaceman colour

2) a new Castle faction emblem
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

MrUzagi

Citat från: Magnus den store skrivet 02 maj 2024 kl. 18:59Det här är ju en dubbelseger! Både en ny CS och ny riddare. ;D
Den detaljen hade jag missat. Godisautomaten hade jag tänkt slå till på ändå. Bonus!

Magnus den store

Några set som jag ser fram emot.

76925.jpg
Set 76925.


76924.jpg
Set 76924.


60440.jpg
Set 60440. Ryktas om att det endast är printade bitar.


76438.jpg
Några fina bitar men mest en figur som jag uppskattar.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Magnus den store

Glömde det här fartmonstret:

76923.jpg
Set 76923.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

LToming

#88
Citat från: Eriol skrivet 02 maj 2024 kl. 12:34Har släppts bilder på Harry Potter-set som kommer 1 juni. Jag gillar Durmstrang-skeppet. Även om det inte är helt realistisk så är det ändå väldigt snyggt för att vara något som är "lekbart" och byggt med bara runt 1000 bitar.

Är rädd att det blir köp oavsett pris. Uppskattar verkligen att vi får benen från Avatar i flera färger :D

o0ger

Speed Champions kommer inhandlas som parts packs!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.