Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

En litet bygge i svartvit, min tredje MOC

Startat av Sockerbit, 29 december 2013 kl. 16:00

Föregående ämne - Nästa ämne

Sockerbit

Hej! Här kommer ännu en MOC från mig. Lägger ut ett par bilder på ett svartvit bygge. Lite dystert kanske, men kul att bygga. Kom gärna med synpunkter!


Studley Heinsbergen

Snyggt! Du har fått till putssprickorna i fasaden väldigt bra. Den sorgsna clownen är en underbar touch. Kanske lite naket runt fönstren, men på det hela taget riktigt fint!

Anders67

Riktigt snyggt, fina detaljer och struktur, lite "naket" runt fönstren men helt OK!
Clovnen gör att det står ut och man undrar om han blev kvarlämnad efter att cirkusen drog vidare!

Illuwatar

Snyggt - gillar den monokroma stilen. Då kan man jobba mer med struktur.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Sollan

Väldigt snyggt! Jag gillar den ruffiga och lite avskalade stilen.

Record

Jag gillar den också, kanske hade varit snyggt med nått kring fönstren, i övrigt är lyktstolpen snygg :)
Friskt satsat, hälften vunnet..

Vibora

Tycker du har fångat en skön (?) dyster stämning. Snygg trappa (förutom pluppen som sticker upp på ena räcket) och gatlykta. Vackert med den ledsna, alkoholiserade clownen! De vita fönstren sticker lite i mina ögon. Svarta där också hade nog sett bättre ut.

Gideon

Stämningsfullt bygge och många fina detaljer! Tycker att du använt gråskalan på ett mycket bra sätt, inte minst genom valet av minifigur :) Gillar också hur du har jobbat med textur på väggarna.
Jag skulle dock rekommendera att du "bygger för" fönstren i ett sånt här bygge, antingen med något direkt bakom fönstret eller med en bakre vägg som ger intryck av ett rum. Vore iaf bra om man inte ser bakgrunden genom huset, ger lite "kulissintryck" för mig nu.

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Sockerbit

Tack för alla positiva kommentarer och synpunkter. Denna lilla plutten vid trappan är nu dold. Kanske gör något åt fönstren. Bra tips om papper för att slippa kulisskänslan.

shutter

Gillar verkligen stilen. Papper vet jag inte om jag kan tipsa om.
Det jag kan tipsa om är att hålla samma färg på fönsterkarmarna i förhållande till tegelfärgen. dvs samma karm (svart) mot LBG (vån 2 och 3) och vit på bottenvåningen. eller genomgående svart, men det är redan nämt ;)

Sockerbit

Hej! Nu har jag gjort några småförändringar sen förra versionen. Fönstren har samma färg på kamrarna de har fått lite utsmyckning också. Den synliga pluppen är maskerad. En dörr har tillkommit och utsmyckningen, över dörren på framsidan, är ändrad. Jag kanske skulle ha gjort utsmyckningarna kring fönstren i någon annan nyans, blir lite otydligt nu, eller vad tror ni?

Vid fotograferingen gjordes en liten justering, nu ser man inte längre igenom huset.


...och någon annan är påväg mot den ledsna clownen....

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.