Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Hjälp mig identifiera min bit (Samlingstråd)

Startat av tellblom, 01 januari 2010 kl. 19:12

Föregående ämne - Nästa ämne

mechamike

Har du letat på Bricklink i deras katalog? om den inte finns där så är det nog nån klonbit..
http://www.bricklink.com/catalog.asp
?

cesaer


robban

Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

cesaer

i mitt sista inköp var det knappt ngra lego kloner eller sådant med... och biten har för bra passform för att vara bricks,megabloks och allt annat de heter.

tror allt det är lego, skall undersöka biten lite mer. Allt är inköpt under 2008-och tills nu,

dobese

Jag fick tag i en låda begagnat och där i fanns den bifogade figuren, plus lite blandade tillhörande delar. Skulle nu vilja veta, om någon kan erinra sig, numret på setet? Eller kanske en bild på bilen, båten eller vad det nu kan vara eller kanske en länk direkt till en instruktion.

Har letat lite planlöst på nätet men inte hittat något och vänder mig därför direkt till experterna.

Teabox

Kände igen överdelen och efter en snabb koll på brickset så fann jag att den är ifrån en "Extreme Team" gubbe. Gubben på bilden påminner om den som följer med detta setet

Om hjälmen kommer ifrån samma serie av set eller inte vet jag dock inte.

dobese

Tack för snabbt och exakt svar. Hjälmen är nog från Storming Cobra (4596) och jag trodde i min enfald att dom hörde ihop. Man ska inte anta saker som man inte har sen susning om.

Nu får jag leta delar till både Storming Cobra och Hang-glider, samt se till att rätt hjälm hamnar på rätt minifigur.

dobese

När jag började leta lite i lådan insåg jag att jag hade lite andra bitar än dom som passade gör Hang-glider. Letade mer bland Extreme Team på Brickset och fann att den här figuren även ingick i setet 6572 Wind Runners och det stämde mycket bättre med mina bitar. Tänkte jag skulle uppdatera så rätt blir rätt.

Ras 74

Jag säger mig absolut inte vara någon expert, men den biten har jag aldrig tidigare sett.
Misstänker att det är en klonprodukt.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Stigge72

Jag känner inte heller igen den, men det vore kul att veta vad den var tänkt att användas som. Oavsett om det är LEGO eller ickelego...

mechamike

Ser ut som antigen änden på en vinsch till en räddningshelikopter (Lyftamen) eller nått vinterfiskeredskap..
?

ZilionZ

Hittade en annons på Tradera.

http://www.tradera.com/Lego-Technic-bronsfargade-delar-auktion_180409_127428373

med bitar som i alla fall jag inte har sett förut.
Är det någon som känner igen dessa? Tobbe?


Stigge72

Technic-bitar från senaste decenniet eller så.
Används för huvar och karosser. De här är av lite äldre modell, de senaste åren har det kommit slätare.

Tobbe Arnesson

Citat från: ZilionZ skrivet 09 februari 2011 kl. 22:30Är det någon som känner igen dessa? Tobbe?

Jodå, de känner jag igen.

De är antingen från 8465 Extreme Off-Roader eller 8466 4X4 Off-Roader.

Eftersom det inte är några stora paneler med gissar jag att de är från 8465.
Blogg: Robotkampen

ZilionZ

Ahh där ser man. Imponerande. Metallic Green. Man lär sig ny saker varje dag. Tackar.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.