Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Classic Space Shuttle

Startat av o0ger, 21 januari 2023 kl. 16:28

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Här är en liten skyttel som rymd-figurerna använder när de vill åka ner till ytan av någon okänd måne för att sväva fram lite på sina ZeroG-brädor. Byggd för Classic Space Era Spaceship Contest på Eurobricks.


L-S2S Shuttle by Oscar Cederwall (o0ger), on Flickr


L-S2S Shuttle by Oscar Cederwall (o0ger), on Flickr


L-S2S Shuttle by Oscar Cederwall (o0ger), on Flickr


L-S2S Shuttle by Oscar Cederwall (o0ger), on Flickr


L-S2S Shuttle by Oscar Cederwall (o0ger), on Flickr


L-S2S Shuttle by Oscar Cederwall (o0ger), on Flickr

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!


robinnilsson403

I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

mechamike

Blir det inte mycket måndamm på insidan av glaset när de går in i rymdskeppet? ::)
 
Skämt åsido.. Snyggt skepp, och jag gillar att du satt rutan just där du gjort det, fotavtryck mitt i synfältet eller ej. ;D

Fina vinklar på flera ställen och både colorblocking och greebling är finstämt utfört, precis lagom. De två nakna studsen längst fram tillför även de lite intressant kontrast och jag inser att jag hade nog lockats att täcka även dem och gått miste om något.
?

Jonsson

Makalöst cleant bygge! Smäcker och kraftfull på samma gång! :)

o0ger

Citat från: mechamike skrivet 26 januari 2023 kl. 08:02Blir det inte mycket måndamm på insidan av glaset när de går in i rymdskeppet? ::)
 
Skämt åsido.. Snyggt skepp, och jag gillar att du satt rutan just där du gjort det, fotavtryck mitt i synfältet eller ej. ;D

Fina vinklar på flera ställen och både colorblocking och greebling är finstämt utfört, precis lagom. De två nakna studsen längst fram tillför även de lite intressant kontrast och jag inser att jag hade nog lockats att täcka även dem och gått miste om något.


Oj, vilken analys! Ja, det kan nog bli en del damm, men de har små nanomaskiner som äter upp allt damm så det brukar inte bli något problem :)

Kul att du lade märke till de nakna studsen :) Just där ville jag att det skulle hända något i skrovet för att det inte skulle bli för tråkigt. Jag testade med andra färger och alla möjliga bitar, men vad jag än gjorde så såg det ut som ögon. När jag designar rymdskepp så får det absolut inte se ut som ett djur. Så det blev nakna studs. Någon har sagt nångång att det bör vara åtminstone några synliga studs i bygget så att hjärnan fattar att det är Lego.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Citat från: Jonsson skrivet 26 januari 2023 kl. 08:02Makalöst cleant bygge! Smäcker och kraftfull på samma gång! :)
Tack Jonsson! Kul att höra av dig igen!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Nu är röstningen igång!

Om ni har Eurobricks-konto och gillar Classic Space så vore det kul om ni tog en titt och röstade på byggena!

https://www.eurobricks.com/forum/index.php?/forums/topic/193809-classic-space-era-spaceship-contest-voting-thread/
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.