Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

SHIPtember 2023

Startat av o0ger, 08 augusti 2023 kl. 18:38

Föregående ämne - Nästa ämne

Wolcker

Ja är ju första gången för mig men hur mycket väger era? Jag är nognuppe i snart 10 kg. Min är ju en solid klump :)
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

o0ger

Citat från: janho skrivet 15 september 2023 kl. 06:41Wow, så snyggt! Du får det att se så enkelt ut. Jag undrar bara hur stark och swooshable det blev. Kanske behöver det inte vara så stark för det är ganska lätt?
Tack! Det är ett väldigt simpelt SHIP. Det är i stort sett bara två lager av bricks så det är inte så tungt. Det är väldigt stabilt än så länge. Har inte märkt av att det svackar.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Citat från: Wolcker skrivet 15 september 2023 kl. 07:28Ja är ju första gången för mig men hur mycket väger era? Jag är nog uppe i snart 10 kg. Min är ju en solid klump :)
Oj, 10 kg väger nog inte mitt SHIP. Men jag vet faktiskt inte. Får testa att väga det sen.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

janho

Citat från: Wolcker skrivet 15 september 2023 kl. 07:28Ja är ju första gången för mig men hur mycket väger era? Jag är nognuppe i snart 10 kg. Min är ju en solid klump :)

Ingen aning, jag har ingen våg hemma... men nu blev jag nyfiken, ska prova hitta en.

o0ger

Citat från: Wolcker skrivet 15 september 2023 kl. 07:28Ja är ju första gången för mig men hur mycket väger era? Jag är nognuppe i snart 10 kg. Min är ju en solid klump :)
Mitt väger 1,5 kg
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

janho

Här kommer dagens uppdatering. Det börjar ta form och jag blir ganska nöjd med hur det kommer att se ut.

o0ger

Jag tror jag är klar! Nu måste jag fota imorgon annars blir det svårt att hinna.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

danielbrrssn

Citat från: o0ger skrivet 23 september 2023 kl. 22:38Jag tror jag är klar! Nu måste jag fota imorgon annars blir det svårt att hinna.
Supersnyggt! Roligt sätt att implementera "kranbiten". Har du två av dem, en längst bak i mitten också? 

humlan

Själv har jag svårt, Starfield-tar-all-byggtid-svårt... *host*  ::)

Och mina ideer kräver testande, vilket min byggplatsröra gör svårt.... (Jag är bra på att hitta ursäkter 8) )

Gjorde en kort session idag, få se om jag får fart imorgon...
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

o0ger

Citat från: danielbrrssn skrivet 24 september 2023 kl. 00:07Supersnyggt! Roligt sätt att implementera "kranbiten". Har du två av dem, en längst bak i mitten också?

Tack! Ja, det är två st. Du kan se det på mina tidigare inlägg i den här tråden. Tex:


Men jag ska tänka på att se till att det syns bra på fotona sen.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

janho

Heja Humlan, håll ut! Jag har full förståelse för dataspel-relaterad ursäkter. För min del har det varit mycket Zelda som tog over byggtiden det senaste halvåret. Men byggplanetsröra får man strunta i. Bifogar en bild av hur det ser ut för mig. Det är små kaos överallt men det funkar nog...

o0ger

Heja! Kom igen nu @janho och @humlan !

Starfield finns kvar även i oktober
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Myko

Men.. men.. det är ju Fieldtember!

humlan

Citat från: janho skrivet 24 september 2023 kl. 10:20Heja Humlan, håll ut! Jag har full förståelse för dataspel-relaterad ursäkter. För min del har det varit mycket Zelda som tog over byggtiden det senaste halvåret. Men byggplanetsröra får man strunta i. Bifogar en bild av hur det ser ut för mig. Det är små kaos överallt men det funkar nog...
Kaos är en livsstil  8)
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

janho

Citat från: humlan skrivet 24 september 2023 kl. 16:40Kaos är en livsstil  8)

Japp, så är det. Bara att omfamna det. :-p

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.