Byggtävling om ubåten U137 - till Klossfestivalen Karlskrona

Startat av CopMike, 05 april 2024 kl. 12:10

Föregående ämne - Nästa ämne

CopMike

Här kommer en byggutmaning till Klossfestivalen Karlskrona. Läs vad Fredrik har skrivit nedan och anta sedan utmaningen - töm ballasttankarna och blås klart skepp!

Citat från: Klossfestivalen skrivet 04 april 2024 kl. 09:37

Hej på er alla glada!

Hade möte igår med Karlskrona Kommun och deras VisitKarlskrona-enhet inför planeringen av Klossfestivalen.

Det visar sig att SVT satsar stort på en film om ubåten U137 som kommer att sändas i december 2024.

Karlskrona kommun vill gärna att vi utlyser en byggtävling kring detta där de vill att man ska bygga kring denna händelse osv. Vi kommer att ha separata bord för detta och media kommer att skriva om det osv. Och Karlskrona Kommun avsätter pengar för Lego att ge ut till alla som deltar, men kanske extra mycket till vinnaren eller vinnarna.

Jag hoppas och tror att några av er kan tycka detta är lite extra kul att kunna få bygga kring inför Karlskrona.

Även ni som inte kommer till Karlskrona får delta i tävlingen om ni lyckas få med ert bygge ned med någon snäll utställare. Eller om bygget kommer till Örebro innan, så tar vi med det såklart.

Bifogar några bilder jag fick från Karlskrona + länkar till inspiration:

https://popularhistoria.se/sveriges-historia/1900-tal/minns-du-ubatsdramat-1981
https://sverigesradio.se/artikel/40-ar-sedan-ubaten-u137-gick-pa-grund



Ha det bäst!

Fredrik Novak
Klossfestivalen

Wolcker

Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

Joyride

Ska det anmälas eller är det bara att ta med ev alster?
Instagram: joyride_bricks

Jemanuelson

#3
Jag kunde ju inte låta bli att bygga ett enkelt bygge... 

Jag ska visserligen inte vara med på utställningen, men är det som med Uppsala-utställningen att det är ok att publicera här nu?

Joyride

Instagram: joyride_bricks

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.