Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Dödskalleträdet

Startat av Jemanuelson, 04 april 2024 kl. 21:39

Föregående ämne - Nästa ämne

Jemanuelson

Min coola svåger drog upp ärmen på senaste släktkalaset och visade sin dagsfärska tatuering.

Jisses, den måste bara byggas i Lego, tänkte jag!

För att få lite bättre uppfattning om skala lade jag till några minifigs och plötsligt blev det en okänd Tolkien-berättelse:

"The Untold Story of the Nazgûl Tree and the Unexpected Friendship of an Elf and a Dwarf"

Som extra byggutmaning bestämde jag mig för att bygget skulle vara riktigt stabilt. Så de organiska formerna och trädets ihålighet till trots, är det riktigt stadigt.

Den duktiga tatueraren hittar du på Instagram @nataliastattoo

IMG_0906.jpeg

IMG_0884.jpeg

Bokeslundsparken

#1
Folk som tatuerar legomotiv har jag sett en del men det omvända var något nytt!
Riktigt häftigt och gillar hur du fått till dödskallarna.
Tatueringen var också häftig!

Godtfred

Snyggt! Kul att gå utanför den normala boxen!

mrlind

Dramatik
Gillar att trädet vrider sig runt sig själv.
Have a great build day!
Instagram Flickr

danielbrrssn


Jemanuelson

Citat från: Bokeslundsparken skrivet 04 april 2024 kl. 21:49Folk som tatuerar legomotiv har jag sett en del men det omvända var något nytt!
Riktigt häftigt och gillar hur du fått till dödskallarna.
Tatueringen var också häftig!
Tackar! Jamen, du har ju en snygg samling egna tatueringar att börja bygga utifrån!

Jemanuelson

Citat från: Godtfred skrivet 04 april 2024 kl. 22:27Snyggt! Kul att gå utanför den normala boxen!
Tack! Ja, skönt avbräck från bil, hus, stadssilhuett, bil, hus, stadssilhuett, bil, hus... 😂



Joyride

Jättesnyggt! Rötterna mellan dödskallarna är min favorit! 🤩 
Instagram: joyride_bricks

Jemanuelson

Citat från: Joyride skrivet 05 april 2024 kl. 21:59Jättesnyggt! Rötterna mellan dödskallarna är min favorit! 🤩

Tack! Kul att du noterat rötterna, fast att de syns så dåligt på fotot. IRL är de nästan lite äckliga 😂 som svarta ormar som krälar ut ur trädet.

IMG_0919.jpeg

Daylight


Pandis Pandus

Citat från: Jemanuelson skrivet 04 april 2024 kl. 21:39Jisses, den måste bara byggas i Lego
Mitt mest använda citat. 😅 Vilket häftigt bygge den tanken resulterade i! 


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.