Vinjetter - Gissa vilken film/bok/TV-serie/Teaterpjäs/Serie/TV-Spel

Startat av AndersI, 01 november 2010 kl. 19:08

Föregående ämne - Nästa ämne

Kvarnbacka

Citat från: stigge72 skrivet 18 januari 2013 kl. 16:26
Jag var ju så tidig, så jag såg det gamla namnet på bilden. ;)

Det borde jag ha förstått, det var för bra gissat. Man kan inte vara snabb nog att ändra något i den här tråden  ::)

Skafte


Kvarnbacka

Citat från: Kvarnbackafilm skrivet 18 januari 2013 kl. 16:10
Citat från: Skafte skrivet 18 januari 2013 kl. 15:22
Eller Bamse och den lilla åsnan?

Helt riktigt!

Om jag ska vara petig på nummer ett så är titeln Indianen Jonas och Jakten på den försvunna katten. Men det var sekundärt  :)

Är det fritt fram att sno åt sig vig-ansvaret nu då?  ::)

Skafte

Ja, förlåt! Jag tappade kollen i helgen. Hoppas leta reda på den framåt onsdag.  :-[

Kvarnbacka

Ingen fara, jag täcker upp för dig  ;)

Jag kör en uppföljare till mitt förra inlägg, det funkade ju bra sist, utan förvirring. Den första bilden är ingen riktig film, utan en travesti på en existerande filmtitel. Gissning på den är frivilligt och ger endast stilpoäng.

Bild nummer två är den som gäller för själva tävlingen. Till den får ni ingen vidare ledtråd eller förklaring, åtminstone inte till att börja med.


Stigge72

Den första ser lite bekant ut, men jag kommer inte på det just nu...

På de riktiga säger jag Splash!

shutter

På den riktiga tänker jag på Pulp Fiction? men det var mest en känsla, har inte sett den på länge.
Att gissa på Kill Bill är en bra tanke om man tänker på gul kampdress med svarta detaljer. Själv tänker jag henne som avklädd!

Kvarnbacka

Intressanta observationer, men alla gissningar är tyvärr fel.

Roger Brickjet

Kan inte hålla mig fast jag inte har tid egentligen...och jag kan ju iofs ha fel men det borde vara Jackie Brown :)

Kvarnbacka

Citat från: Roger Brickjet skrivet 22 januari 2013 kl. 09:22
Kan inte hålla mig fast jag inte har tid egentligen...och jag kan ju iofs ha fel men det borde vara Jackie Brown :)

Du slipper bygga, Jackie Brown är fel  ;)

Teabox

Citat från: Roger Brickjet skrivet 22 januari 2013 kl. 09:22
Kan inte hålla mig fast jag inte har tid egentligen...och jag kan ju iofs ha fel men det borde vara Jackie Brown :)

Vet inte varför, men fick också en Jackie Brown vibe ifrån den.

Kanske är Two and a half men?

Roger Brickjet

Ok, boogie nights då? Var det inte en rullskridskotjej i den också?

Stigge72

Den första skulle ju kunna vara Indianen Jonas igen, men sedan funderar jag på om det är När bina tystnar, varför nu Indianen Jonas skulle vara med i den... :P

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.