Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO på auktionssajter (Tradera, Blocket, Ebay m.fl.)

Startat av de Gothia, 08 januari 2010 kl. 10:34

Föregående ämne - Nästa ämne

Pekblom


Sisilisko

Jag köpte den annonsen. Ett klipp och jag pratade just med säljaren om att när de städat fram de bitar som saknas från barbie- och gormitilådan så ska jag få första tjing på de bitarna.

Jag har tur i Legodjungeln just nu!

Ekan79

Hej

Har varit på jakt länge efter 10179 UCS, och hitta denna artikel på blocket: http://www.blocket.se/alvsborg/LEGO_Star_Wars_10179_UCS_Millennium_Falcon_44128635.htm?ca=20&w=3

Vet ine om det är seriöst, har skickat mail men ej svar, priset verkar ju ok. Tänkte kolla med er proffs om ni vet nått kanske om artiklen lr säljaren.

MVH Erik

MartinAberg

Citat från: Ekan79 skrivet 19 januari 2013 kl. 10:06
Hej

Har varit på jakt länge efter 10179 UCS, och hitta denna artikel på blocket: http://www.blocket.se/alvsborg/LEGO_Star_Wars_10179_UCS_Millennium_Falcon_44128635.htm?ca=20&w=3

Vet ine om det är seriöst, har skickat mail men ej svar, priset verkar ju ok. Tänkte kolla med er proffs om ni vet nått kanske om artiklen lr säljaren.

MVH Erik
2 veckors leveranstid känns la lite sådär, men om man har möjlighet att hämta där så är det ju nog lugnt...

AndersI

Varför skulle säljaren behöva två veckors leveranstid om de redan har setet liggande? Verkar helskumt, tycker jag...

Ekan79

Tack för svar.

Ja, jag reagera också på leverans datumet, sen också att han har en identisk lr mycket like info text som en annan haft på tradera (syrraen) som sålde ett Falcon skepp, kanske samma person, men finns så mycket bedragare nu för tiden.

studbringer

Citat från: Ekan79 skrivet 19 januari 2013 kl. 10:06
Hej

Har varit på jakt länge efter 10179 UCS, och hitta denna artikel på blocket: http://www.blocket.se/alvsborg/LEGO_Star_Wars_10179_UCS_Millennium_Falcon_44128635.htm?ca=20&w=3

Vet ine om det är seriöst, har skickat mail men ej svar, priset verkar ju ok. Tänkte kolla med er proffs om ni vet nått kanske om artiklen lr säljaren.

MVH Erik

Citat från: MartinAberg skrivet 19 januari 2013 kl. 22:49
2 veckors leveranstid känns la lite sådär, men om man har möjlighet att hämta där så är det ju nog lugnt...

Citat från: AndersI skrivet 19 januari 2013 kl. 23:43
Varför skulle säljaren behöva två veckors leveranstid om de redan har setet liggande? Verkar helskumt, tycker jag...
Citat från: Ekan79 skrivet 20 januari 2013 kl. 00:01
Tack för svar.

Ja, jag reagera också på leverans datumet, sen också att han har en identisk lr mycket like info text som en annan haft på tradera (syrraen) som sålde ett Falcon skepp, kanske samma person, men finns så mycket bedragare nu för tiden.

Nu får "proffset" själv steppa in känner jag innan det drar iväg för långt det här... jag kan lugnt meddela att jag känner säljaren högst personligen, ber om ursäkt att mailsvar uteblivit men svarar på allt eftersom... lite högtryck nu bara men kolla din mail :D 2 veckors leveranstid sitter i som standard sen jag började med detta på swebrick... "old habits die hard" ;) men är man överallt och levererar Lego så det kan va skönt med lite förbehåll ibland även om jag har seten hemma :) men håller med dig AndersI att det ser nog dumt ut när man läser det så!

Lego är nog inget undantag när det gäller bedrägeriförsök mm. men desto viktigare att kolla med "proffsen" här då ;) tyckte jag du gjorde helt rätt i...

Ekan79


Art Vandelay




Lollo

Förklara för mig som är ny varför detta är ett tips?
Jag gillar inte legostarwars och tycker det är dyra rent generellt. Men en sådan där kan man hitta billigare bara genom att söka på nätet. Varför är det ett tips finns det något speciellt, typ singering eller numrerad upplaga?

Magnus den store

Citat från: Lollo skrivet 31 januari 2013 kl. 00:44
Förklara för mig som är ny varför detta är ett tips?
Jag gillar inte legostarwars och tycker det är dyra rent generellt. Men en sådan där kan man hitta billigare bara genom att söka på nätet. Varför är det ett tips finns det något speciellt, typ singering eller numrerad upplaga?

Det är ett tips för alla som är intresserade men som har missat annonsen - typ. Lådan är i nyskick. Det billigaste jag hittade på BL, med låda i nyskick, kostar 9 523 sek. Lådan i annonsen ovan verkar vara öppnad vilket borde dra ner priset en del men 7 900 är inget omöjligt pris. Dock känns Tradera som fel marknadsplats. Likväl ett i mina ögon ett uppskattat tips.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

TheFritz

Gillar man Star wars så kanske denna på tradera är prisvärd?
Saknades någon gubbe visserligen, inte så bra info kanske?
http://www.tradera.com/lego-star-wars-7675-at-te-walker--auktion_180401_174448814


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.