Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Tvättinrättning/Laundromat

Startat av Nybohov Creation Ltd., 09 september 2017 kl. 21:15

Föregående ämne - Nästa ämne

Stigge72

Ser ut att bli bra det här.
Många saker att gilla, men vill särskilt påpeka disken och kaffemuggarna.

När det gäller disken, så finns det många länder som har just blått, vitt och rött på sina flaggor, men tillsammans med kombinationen Laundromat och sträng/arg föreståndarinna känns väldigt rätt med Ryssland. (Om det inte egentligen skulle ha varit Sovjet-flaggan i så fall. ;))

Sollan

Kul! 50- tal och lego är inte helt lätt! Den där disken blev bra och passar temat. Gillar också grunden.

Nybohov Creation Ltd.

Förmodligen de sista WIP-bilderna innan de sista bitarna och belysning är på plats.


[WIP] Laundromat by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Planteringen är nominerad till stadsdelens sämsta:

[WIP] Laundromat by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Vissa passar på att flirta överallt:

[WIP] Laundromat by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Den något barska föreståndarinnan, med släktfotografier på väggen:

[WIP] Laundromat by Nybohov Creation Ltd., on Flickr
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Muede

Snyggt. Och snabbt jobbat!
/ Muede

Svartkrut

Många underbara detaljer och färger. Dekalerna på skyltfönstren ger det där lilla extra utöver den snygga klossningen.

ColA

Ett riktigt toppen bygge! Härliga färger, snygga detaljer och så fick Bilbo en bra spot extra + på den 😄

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Muede skrivet 20 september 2017 kl. 19:48
Snyggt. Och snabbt jobbat!

Tackar!

Citat från: Svartkrut skrivet 24 september 2017 kl. 17:52
Många underbara detaljer och färger. Dekalerna på skyltfönstren ger det där lilla extra utöver den snygga klossningen.

Tack! Skoj att du gillar det. Dekalerna är original från Brick Bank, men de funkar bra ändå.

Citat från: ColA_30 skrivet 24 september 2017 kl. 18:32
Ett riktigt toppen bygge! Härliga färger, snygga detaljer och så fick Bilbo en bra spot extra + på den 😄

Tackar! Det är skönt att ösa på med färger ibland. Bilbo, är det en av gubbarna på väggen?
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Eigenbrötler

de där gubbarna på väggen skulle göra sig bra i en frisersalong... modellbilder på frisyrer ;)
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Eigenbrötler skrivet 26 september 2017 kl. 20:56
de där gubbarna på väggen skulle göra sig bra i en frisersalong... modellbilder på frisyrer ;)

Kalasbra idé! Den ska jag komma ihåg.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

ColA

Hehe Bilbo är den över av dem, dvärgen är random från

Nybohov Creation Ltd.

#25
Nu är jag färdig. Det tog ett tag att få till de sista detaljerna och sätta in belysning. Skaerbaek och bulksortering har kommit emellan. Tanken på taket är tagen rakt av från ett Batman-set. Jag vet inte om det finns brandfarliga vätskor på en tvättinrättning, men om det är en kemtvätt kanske?


[MOC] Laundromat by Nybohov Creation Ltd., on Flickr


[MOC] Laundromat by Nybohov Creation Ltd., on Flickr


[MOC] Laundromat by Nybohov Creation Ltd., on Flickr
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Magnus den store

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 14 oktober 2017 kl. 20:00
Jag vet inte om det finns brandfarliga vätskor på en tvättinrättning, men om det är en kemtvätt kanske?

På film har jag sett att viss drogframställning använder brandfarliga/explosiva kemikalier. Skulle vara en perfekt plats för det, mitt framför näsan på farbror blå. En tvättinrättning kan vara en bra fasad för ryska maffians huvudsyssla.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Betweenbrickwalls

Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/

Odidoma

Din stad börjar verkligen ta form. Jag tycker placeringen av tvättomaten är perfekt.

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Magnus den store skrivet 14 oktober 2017 kl. 21:09
Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 14 oktober 2017 kl. 20:00
Jag vet inte om det finns brandfarliga vätskor på en tvättinrättning, men om det är en kemtvätt kanske?

På film har jag sett att viss drogframställning använder brandfarliga/explosiva kemikalier. Skulle vara en perfekt plats för det, mitt framför näsan på farbror blå. En tvättinrättning kan vara en bra fasad för ryska maffians huvudsyssla.

Ska man koka knark kanske det är lättare att lura länsman om man sköter deras tvätt i grannhuset?

Citat från: Betweenbrickwalls skrivet 14 oktober 2017 kl. 21:15
Mycket snyggt bygge!

Tackar!

Citat från: Odidoma skrivet 15 oktober 2017 kl. 03:07
Din stad börjar verkligen ta form. Jag tycker placeringen av tvättomaten är perfekt.

Tack! Det behövdes lite färg i min glåmiga och slitna stad.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.