Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Mina monofigurer

Startat av BeardedNerd, 03 februari 2021 kl. 16:59

Föregående ämne - Nästa ämne

BeardedNerd

Inspirerad av Emmas samling https://www.swebrick.se/index.php?topic=13690.0 (på den tiden vi faktiskt kunde åka på Swebrick-sammankomster) har jag också ägnat mig åt den ädla konsten att samla monofigurer. Det här gänget är ständigt under utveckling allt eftersom jag snubblar över nya bitar eller tillbehör, men nu lyckades jag i alla fall fylla plattan så nu tycker jag att det är lämpligt att visa upp den.

Några av delarna tror jag är av-tryckta, men de är köpta i det skicket från Bricklink. Ett litet fusk på flat silver-figuren som har Tin Man-tryck under rustningen men däremot rena armar. Chrome gold-figuren är en före detta nyckelring.

Nu är jag osäker på hur många fler som går att åstadkomma. Jag har huvuden i dark tan och dark brown, men torson på dem är i relativt dyra figurer. DBG är också möjlig men dyr, torson finns bara i spöket från CMF14 om jag minns rätt.

Emma

Snyggt! Är det medium azur näst längst till vänster?

BeardedNerd

Dark azure, samma som VW Beetlen.

Magnus den store

Mycket fin samling. Tycker dock att du ska byta ut hatten till Reddish Brown och tillbehöret till Blue.

Senast jag räknade fanns delar till cirka 40 figurer (om man accepterar tryck eller är beredd att radera det). Dock kör jag utan huvudbonad och tillbehör.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Emma

Jag försöker ta reda på vilka figurer som går att göra. Men fastnar direkt. Vilka delar kan jag använda? Måste de ha funnits i nåt set? Jag landar i att jag vill veta delens historia. Om den inte finns i omlopp i stort. Var kommer den ifrån? En brickbox? Slunkit ut ur produktionen innan den fick tryck?

Med risk för att haj-jacka din tråd, så knyts detta ihop med oOgers funderingar kring suddade bitar. Mja. Detta är kul att grotta i.

I Tyskland verkar det finnas många NEW torsos utan armar i bright light blue.

Tunnan

Snyggt, ingen lätt uppgift kan jag säga av egen erfarenhet :P Ingen manisk samlare men fått ihop lite under årens gång oxå dock inte i din klass...

Nextuz

Citat från: BeardedNerd skrivet 03 februari 2021 kl. 16:59
Inspirerad av Emmas samling https://www.swebrick.se/index.php?topic=13690.0 (på den tiden vi faktiskt kunde åka på Swebrick-sammankomster)

Ja, det var väl där på det glada 10-talet.

Är liteavundsjuk på dessa samlingar... Meeen vetisjutton om jag har orken att leta :P


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.