Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

PaB sortiment - LEGO Stores Stockholm / MoS & Skhlm

Startat av andli, 16 november 2015 kl. 12:51

Föregående ämne - Nästa ämne

Lordflintstone

Bambulöv snart slut.
Vi får se vad som komma sedan.

dalle

Citat från: Lordflintstone skrivet 03 mars 2016 kl. 15:10
Bambulöv snart slut.
Vi får se vad som komma sedan.

De ska få in nytt om två veckor sa de igår när jag var där.

drdoddo

Var där igår och tog bottenskrapet av bambu. Föreslog att de skulle försöka få in masonry-bitar men det lät som att det kan bli svårt  :'(

Gideon

Citat från: drdoddo skrivet 04 mars 2016 kl. 11:08
Var där igår och tog bottenskrapet av bambu. Föreslog att de skulle försöka få in masonry-bitar men det lät som att det kan bli svårt  :'(
Lbg fanns i sortimentet 2013, men har nog tyvärr inte sett några senare än så...

andreaseldh

Jag var där idag och köpte svarta 2x6 2456 (245626) och fick framplockat 1x2 grille 2877 (287726). På lagret (men inte på väggen) fanns även 3001 i Tan (4114319). Mycket var flyttat jämfört med senaste listan (26 februari) så någon med smartphone får gärna gå dit och uppdatera.

dalle

En bra bit som finns i skrivande stund på väggen är 1x1 trans-clear plate. 2x2 plate i grönt finns om man frågar.

Lordflintstone

Citat från: dalle skrivet 16 mars 2016 kl. 17:36
En bra bit som finns i skrivande stund på väggen är 1x1 trans-clear plate. 2x2 plate i grönt finns om man frågar.

Och gul tile 2x2

simme

En ny uppdatering av dokumentet, den är från i fredags men ändå...:)

lingonfil

Jag var där igår. Men jag glömde ta kort på väggen. Jag såg inga Blue plate 1x2 och inga svarta plate 1x4, så de var nog utbytta. Jag kan inte dra mig till minnes några andra bitar, så inget spännande som tillkommit med andra ord.

Jag fick framplockat 2x2 plate green på begäran.

Pekblom

Citat från: lingonfil skrivet 21 mars 2016 kl. 14:53
Jag var där igår. Men jag glömde ta kort på väggen. Jag såg inga Blue plate 1x2 och inga svarta plate 1x4, så de var nog utbytta. Jag kan inte dra mig till minnes några andra bitar, så inget spännande som tillkommit med andra ord.

Jag fick framplockat 2x2 plate green på begäran.
Och hur många 2x2 pöste fick du ner i burken ;-)

CopMike

Citat från: lingonfil skrivet 21 mars 2016 kl. 14:53
Jag såg inga Blue plate 1x2 och inga svarta plate 1x4, så de var nog utbytta.
I eftermiddags fanns det kvar lite Blue Plate 1x2 men de sista Black 1x4 plates fanns i en stor burk på plockdisken men försvann sen ;D!

andreas E


lingonfil

Citat från: Pekblom skrivet 21 mars 2016 kl. 16:43
Citat från: lingonfil skrivet 21 mars 2016 kl. 14:53
Jag var där igår. Men jag glömde ta kort på väggen. Jag såg inga Blue plate 1x2 och inga svarta plate 1x4, så de var nog utbytta. Jag kan inte dra mig till minnes några andra bitar, så inget spännande som tillkommit med andra ord.

Jag fick framplockat 2x2 plate green på begäran.
Och hur många 2x2 pöste fick du ner i burken ;-)

Jag tappade tålamodet tillslut och öste i dem bara iställert =)

dalle

När jag idag var och köpte en burk 2x2 green plates så sa föreståndarinnan att de skulle göra om pab väggen den första april. En tredjedel av väggen skulle reseveras åt pick-a-model eller vad det nu heter. En liten modell där man hittar bitarna på väggen. Det talades om en fjäril bl a. Tvivlar på att det kommer gynna utbudet på väggen för AFOLs.

Magnusengstrom

Citat från: dalle skrivet 23 mars 2016 kl. 17:13
När jag idag var och köpte en burk 2x2 green plates så sa föreståndarinnan att de skulle göra om pab väggen den första april. En tredjedel av väggen skulle reseveras åt pick-a-model eller vad det nu heter. En liten modell där man hittar bitarna på väggen. Det talades om en fjäril bl a. Tvivlar på att det kommer gynna utbudet på väggen för AFOLs.

Tror att det finns en regel att man inte får ta en hel kopp med endast en av dem bitarna.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.