Lego på köpet - Ihop med tidning eller liknande "Cross promotion"

Startat av Nextuz, 13 januari 2011 kl. 12:16

Föregående ämne - Nästa ämne

Superkalle

Citat från: mryxmannen skrivet 14 maj 2012 kl. 16:08
Om jag har förstått rätt så är dessa sets exklusiva i Sverige.
Finns i danska Kalle Anka också.

Gray

Citat från: Larry Lars skrivet 14 maj 2012 kl. 17:21
Citat från: styrbjörn skrivet 14 maj 2012 kl. 16:11
I lördags såg jag en musse pigg med den gamla jack sparrow gubben som kom i kalle anka typ för ett halvår sen :)

Även om man börjar tröttna på alla Jack Sparrow kan det vara värt att tänka på att denna Jack med hatt inte finns i andra mindre set.

Som jag fattat är den exklusiv till denna polybag, även om den går att plocka ihop med delar från andra POTC set.


Hursomhelst så verkar Kalle Anka med Hawkeye-polybagen finnas kvar på hyllorna en vecka till eftersom det är ett dubbelnummer. Så om man inte har skaffat sig någon än så är det fortfarande möjligt!

shutter

CitatSå om man inte har skaffat sig någon än så är det fortfarande möjligt!
Kommer precis frän affären där jag kollade in Kalle Anka tidningen. Det är något visst motstånd från min sida mot dessa Cross promotion grejor som stör. Det faktum att jag får en Kalle Anka med på köpet och att den kostar 39 kr till exempel.
Okej, jag bara tokgillar Avengers och vill gärna ha en Hawkeye, men eftersom jag ändå tänker köpa några riktiga set ur serien får jag nog av honom ändå och lägger hellre pengarna på det. Och att sälja honom till Japaner i en BL-butik, nej det giter jag bara inte.
Om jag nu skall behöva dras med en Kalle Anka får det allt vara något mer exklusivt, Black Widow t.ex.  ;)

shiftaltcmd

Du får historier av både Carl Barks och Don Rosa. Många köper Kalle bara för dessa storheter och sen slänger "plastskräpet".
Tur att smaken är som baken.
Själv så jublar jag, älskar både Don Rosa och Carl Barks och att sen få lite Lego också.  :) :) :)

shutter

Carl Barks och Don Rosa ?

Nej, jag bara skojar. Men visst är det tur att vi är olika. Jag är själv uppväxt med Kalle Anka och Kalle Ankas pocket. Jag kanske befinner mig i en Dark Age, sett i Kalle-perspektiv.

styrbjörn

Ja t ex samlar jag på deras serier också, och jag slänger verkligen allt det andra. Mitt lego samsas med don rosas samlade verk (som håller på att komma ut nu jag prenumererar) och i veckans tidning var det faktiskt en don rosa OCH carl barks ;)

mechamike

Rensade lite i "Lego i Media tråden" och förde in lite inlägg hit. Mvh Swebrick moderator team
?

Larry Lars

Är det verkligen ingen som har nya tips om Lego med tidning? Eller blev ämnet bara helt iskallt med egen tråd i rätt avdelning. ;)
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Roger Brickjet

Burkar kolla min lokala Ica minst en gång i veckan. Tror inte det varit någo svensk tidning sedan super heroes men jag är ju ingen expert på ämnet egentligen :)
Beställde några gamla påsar från BL istället :D

Teknodromen

Jag är ny för er som undrar, hej på er!  ;D

Var på Hemköp idag och såg att man fick med en Ninjago Rattla figur med Musse Pigg & CO..kanske inte så hett, men ändå. :)

dalle

Till nr 8 2013 av Kalle Anka medföljer Crawley från Chima.

mechamike

?

Teabox


Gray


mordatre

Citat från: Gray skrivet 13 februari 2013 kl. 20:49
Nummer 8? Så när blir det... nästa vecka?

Japp. Någon som vet vilken dag den dyker upp i hyllan?
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.