Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad returnerade du för Lego idag.......

Startat av BrickMe, 02 oktober 2023 kl. 19:42

Föregående ämne - Nästa ämne

BrickMe

Jag tänkte först låta bli att starta den här tråden.. men nu gjorde jag det ändå ;)

Jag beställde Jazzklubben  från Babyland då de var enligt Prisjakt billigast. Vilken besvikelse det blev då emballaget var intryckt när jag hämtade ut paketet från ombudet. Självfallet var innehållet inte heller i nyskick....  Kartongen var bara några millimeter större än Lego kartongen på längden och bredden. Kartongen var dessutom nedskuren och det var 4-5 cm fritt på höjden. Det var långt ifrån den styvaste kartongen de använt och inget stötdämpande material fanns där i.  Efter ett antal mejl konversationer då de initialt kunde tänka sig att dra av 10% på priset och trots mina försök till att få dem att sträcka sig lite längre alt. ge en rabatt ifall jag lade en beställning på ytterligare ett modulhus.

Jag bestämde mig därför att låta den gå i retur.

Idag med posten kom även från Babyland och emballaget hade klarat sig bättre. Tyvärr fanns ingen stötdämpande utfyllnad i kartongen.

Så om jag i framtiden ska fortsätta att handla där så får jag nöja mig med att köpa set från dem som jag har för avsikt att bygga och inga som jag tänker behålla oöppnade.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.