Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Ulla-Bella, min sekreterare

Startat av andreaseldh, 11 april 2024 kl. 11:04

Föregående ämne - Nästa ämne

andreaseldh

Detta är mitt inlägg nr 8000, så vad passar väl bättre än att bygga denna figur som mitt bidrag till SBC April 2024? Här ser vi en första WIP av ansiktet.

WIP_01.jpg

lingonmirakel

Bra klossat och kommenterat ;D

andreaseldh

Vet inte om jag är helt nöjd ännu, skulle vara trevligt med en hårtofs som sticker ut under mössan.

WIP_02.jpg

andreaseldh

#3
Här har vi henne nu i sin fulla prakt: Ulla-Bella, min sekreterare!

WIP_03.jpg
 

Godtfred


Skafte

Jag gick häromdagen och funderade på om någon tänkt på att skaffa personliga nummerplåten 8888884.

Jag är ingen stor Brickheadz-fantast, men det här var nog den roligaste jag sett.  ;D

Boathill


dalle


V.L.flower

Haha... Och blicken  ;D 
I Love Studs
https://konstnarviolalindell.se
insta: konstviolalindell

andreaseldh

Nu finns hon för gratis nedladdning på Rebrickable och även här i denna post. Ni som laddat ned henne förut, gör det igen för jag upptäckte några fel i den första filen!


Joacim

Citat från: Skafte skrivet 11 april 2024 kl. 20:31Jag gick häromdagen och funderade på om någon tänkt på att skaffa personliga nummerplåten 8888884.

Jag är ingen stor Brickheadz-fantast, men det här var nog den roligaste jag sett.  ;D
Håller med detta är en av få brickheadz jag tänker göra! Snyggt klossat Andreas!

Jonsson


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.