Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Aetheria - The Merchant's keep

Startat av drdoddo, 16 augusti 2016 kl. 21:22

Föregående ämne - Nästa ämne

Nybohov Creation Ltd.

Snygg dörr!

Stugan ser dock ut att riskera att falla över kanten, men det kanske är meningen?
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

drdoddo

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 16 augusti 2016 kl. 21:35
Snygg dörr!

Stugan ser dock ut att riskera att falla över kanten, men det kanske är meningen?
Tackar. Det är tanken :) Den står faktiskt förvånansvärt stadigt, var själv orolig att den skulle tippa men den verkar klara sig.

jemakrol


Odidoma

Stilrent. Gillar hur du strösslar med byggen i olika genrer. Det enda jag har att invända mot är att du använder en färdig trapp, tror bygget skulle bli ännu bättre om du byggde en egen trapp och ev en liten avsats på toppen av trappen innan dörren.

drdoddo

Citat från: Odidoma skrivet 17 augusti 2016 kl. 07:19
Stilrent. Gillar hur du strösslar med byggen i olika genrer. Det enda jag har att invända mot är att du använder en färdig trapp, tror bygget skulle bli ännu bättre om du byggde en egen trapp och ev en liten avsats på toppen av trappen innan dörren.
Tänkte inte ens på det där med trappan (ibland blir man lite slö), men bra med feedback :) Får se om jag orkar ordna till det till nästa utställning.
Inser att jag strösslat en hel del sista tiden men det finns ju så mycket roligt att testa på, haha! Å förhoppningsvis kan man ta med sig lärdomar från ena bygget till nästa. Näst på tur är i alla fall ett SHIP!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.