Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad gjorde du för ditt LEGO idag?

Startat av Cyklisten, 19 november 2014 kl. 18:11

Föregående ämne - Nästa ämne

Emma

Citat från: Skafte skrivet 19 maj 2021 kl. 21:22
Jag skulle ju inte...

Jag "behövde" möblera om bland mina 3001:or eftersom de är sorterade efter BL:s färgbokstavsordning och alla Flesh heter ju Nougat numera. Och i en annan tråd skrev Magnus om Dk Brown, så jag tittade lite på den. Och beställde. Och sen fortsatte jag titta vilka färger jag inte hade som fanns till salu. Och beställde ett par svindyra Trans-Neon Orange och dito Yellow. Och jag har ju EN variant av Medium Violet - men är det LEGOs färg 219 Lilac eller 112 Medium Bluish Violet? Inte ens byStfn kunde svara på vilken som är vad. Men båda fanns hos samma säljare som hade de transparenta, så jag tog en av varje ("Jag kan ju alltid sälja dubbletten vidare" hahaha har ni hört den bortförklaringen förut?). Och "Milky White Glitter" låter fränt, jag har ju "bara" vanlig Milky White.

*Beställ*

SEN börjar jag titta på vilka färger jag faktiskt har. Jo, en dubblett av Medium Violet (så jag kommer ha tre plus en. Om inte den "Bright Reddish Violet" jag fick av Copmike senast jag höll på med att hålla på egentligen är det som BL-säljaren kallar Medium Bluish Violet. Eller nåt annat.) Och den Milky White jag har HAR ju glitter i sig.

Skicka hjälp. Eller en 3001 i Trans-Light Purple eller Flat Deep Medium Azure eller vad som helst som lugnar nerverna.

Jag tror jag kommer ha 70 olika när posten levererat, återkommer kanske med en mer städad bild då. Och en säljtråd.  ::)

Alltså, ha. Ha. HA!

Nu är du nördig på ett sätt som jag verkligen gillar. Det är så fint att det går att bli så insnöad på lego!

Skafte

Nu frågar BL-säljaren innan invoice "är du intresserad av fler färger?". Bävar inför svaret på min fråga "Vad har du och vad kostar de?"

:-\

Anders67

Ha ha, så lätt att fastna, en till å en till å en ...till 😃

ingels

Citat från: Skafte skrivet 19 maj 2021 kl. 21:22
Jag skulle ju inte...

Jag "behövde" möblera om bland mina 3001:or eftersom de är sorterade efter BL:s färgbokstavsordning och alla Flesh heter ju Nougat numera. Och i en annan tråd skrev Magnus om Dk Brown, så jag tittade lite på den. Och beställde. Och sen fortsatte jag titta vilka färger jag inte hade som fanns till salu. Och beställde ett par svindyra Trans-Neon Orange och dito Green. Och jag har ju EN variant av Medium Violet - men är det LEGOs färg 219 Lilac eller 112 Medium Bluish Violet? Inte ens byStfn kunde svara på vilken som är vad. Men båda fanns hos samma säljare som hade de transparenta, så jag tog en av varje ("Jag kan ju alltid sälja dubbletten vidare" hahaha har ni hört den bortförklaringen förut?). Och "Milky White Glitter" låter fränt, jag har ju "bara" vanlig Milky White.

*Beställ*

SEN börjar jag titta på vilka färger jag faktiskt har. Jo, en dubblett av Medium Violet (så jag kommer ha tre plus en. Om inte den "Bright Reddish Violet" jag fick av Copmike senast jag höll på med att hålla på egentligen är det som BL-säljaren kallar Medium Bluish Violet. Eller nåt annat.) Och den Milky White jag har HAR ju glitter i sig.

Skicka hjälp. Eller en 3001 i Trans-Light Purple eller Flat Deep Medium Azure eller vad som helst som lugnar nerverna.

Jag tror jag kommer ha 70 olika när posten levererat, återkommer kanske med en mer städad bild då. Och en säljtråd.  ::)

Man känner ju sig inte längre speciellt unik när man  har positiva känslor för bitar som är av kulören "solblekt vit" för dom kan man ju enkelt fixa själv ☀️
Min Legostad "Los Ingeles" kan ni läsa om i forumtrådenSwebrick.se

Mitt Lego byggande finns till vis del på Flickr

danielbrrssn



Hämtade hem de lådor jag har kvar, bland annat som var mitt första piratset.

Älskar de äldre minifiguransiktena. De var glada! Nya är ofta arga eller luriga på något sätt...

Magnus den store

Har under en period inventerat mina nougat-huvuden. Det blev några stycken till slut.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

JonKlarstrom

Jag rev ner berg- och dalbanan i fyra zip-lock-påsar för att den stod i fönstret och exponerades av solen. UV är styggt.
Är inte ett dugg fyndig idag.

BeO

Efter en runda i förrådet idag har jag insett att jag till slut står inför det väldigt jobbiga beslutet att antingen sälja av gamla set jag aldrig kommer att bygga, eller ge f-n i att köpa mer Lego  :(  Det är knökfullt där ute... suck

humlan

Städar och röjer i arbetsrummet i källaren, har haft paus sen jag satte upp överskåpen...

Ut med många lass med sopor....  8)
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

Martsand

Nya darth fick en plats på skåpet så länge.  ;D

Martsand

Och i skåpet, lite gott o blandat

humlan

Blev en ny hylla, när jag ändå var på gång  8)
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

Godtfred

Har de senaste dagarna rensat i garaget. Gick knappt att ta sig fram bland all bråte. Nu är det klart för nästa steg: att få dit undertak, golv, isolering och uppvärmning, precis som det lilla rummet bakom haft några år. Snickeri och cykelmek får flytta in i lilla rummet.

Visionen är att (nästan bara) LEGO-verksamheten så småningom får 27m2 att breda ut sig på istället för hälften av 13m2 som det var förut.

Nackdelen på kort sikt är att allt LEGO är blockerat bakom en tsunami av kartonger, bråte och cyklar tills bygget är klart i den stora delen.

Bokeslundsparken

Idag har jag städat i legohörnan! Blåst technicbyggen med tryckluft, dammat andra, torkat av alla hyllor och hyllplan. Sorterat in bitar och rensat bort ziplockpåsar.
Puh!

andreaseldh

Citat från: Bokeslundsparken skrivet 21 september 2021 kl. 19:33
Idag har jag städat i legohörnan! Blåst technicbyggen med tryckluft, dammat andra, torkat av alla hyllor och hyllplan. Sorterat in bitar och rensat bort ziplockpåsar.
Puh!

Själv har jag bara sorterat locken till mina LEGO-lådor. Bitarna sorteras nog vilket decennium som helst nu...

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.