Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad gjorde du för ditt LEGO idag?

Startat av Cyklisten, 19 november 2014 kl. 18:11

Föregående ämne - Nästa ämne

swestar

#376
Citat från: ColA skrivet 16 november 2020 kl. 12:37
Rastar djuren lite  :)

Jag trumfar över med ett par i getter.  ;) :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

ColA

#377
Sätter upp nya etiketter på mina lådor!

Tack Andreas E  :)

ColA

Fixat lite mer i legorummet.


danielbrrssn

#379
Lite julpynt och en färdigbyggd The Child.

Har fixat lite i legorummet jag med. Har börjat ta små steg mot förvandlingen mot legorum version 3.0 vilket innebär sortimentlådor.

Köpte några efter att jag fick tips om dem här på forumet. Känns som att de passar bra med lego. Fanns tyvärr bara två kvar när vi var på bauhaus.

swestar

Sorterar, sorterar, sorterar... :P
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Anders67

Citat från: swestar skrivet 01 januari 2021 kl. 20:31
Sorterar, sorterar, sorterar... :P
Jag med, sorterar sorterar sorterar! 😅


Emma

Jag har ägnat hela kvällen till att strukturera om i mina lådor. Jag störde mig på min sortering av 2×3 och 2×4 tiles. Så nu har jag alla större tiles (minst 4 "studs") på samma ställe. Det blev 3 sortimentskåp á 18 lådor. Och då fick jag plats med några kurv-tiles och wedge-tiles också.

Känslan nu: vad hände just?

Tror bara att jag bytt plats på massa olika bitar I all oändlighet.

Största uppoffringen: jag la gröna 1×2 och 1×3 tiles I samma låda. Men i övrigt är jag mycket nöjd!

Anders67

Citat från: Emma skrivet 05 januari 2021 kl. 21:29
Största uppoffringen: jag la gröna 1×2 och 1×3 tiles I samma låda. Men i övrigt är jag mycket nöjd!

😱

Emma

Citat från: Anders67 skrivet 05 januari 2021 kl. 21:33
Citat från: Emma skrivet 05 januari 2021 kl. 21:29
Största uppoffringen: jag la gröna 1×2 och 1×3 tiles I samma låda. Men i övrigt är jag mycket nöjd!

😱

I know! Det gjorde väldigt ont.

Classus

Två sortimentskåp från Bauhaus för Technic och tolv stycken SmartStore Classic 4 från ClasOhlson för annat LEGO.

ColA

Citat från: Classus skrivet 05 januari 2021 kl. 22:25
Två sortimentskåp från Bauhaus för Technic och tolv stycken SmartStore Classic 4 från ClasOhlson för annat LEGO.

Vad skönt det lät att inte behöva mer plats än så :)

danielbrrssn

Idag städade jag av ett av legoborden. Det blir lite rörigt ibland ;) när man delar med dotter + hennes kompisar.

Passade på att sortera in en 15-liters låda blandat plock i samlingen.

En före och efter blid passar in.

pehter aka ibbe

Inte exakt idag men nu känns det som att projektet som påbörjades i våras kan sägas vara avslutad.
Nedplockning, tvätt och sortering av en massa set som har legat i kartonger sedan jag gjorde iordning legorummet, konstaterat att det inte finns plats att plocka upp allt så....
I farten så var det en del annat också som revs och sorterades upp, räknar med totalt runt 250 liter.
Köpte en ultraljudstvätt på Biltema vilket underlättade mycket med tvätten men för sorteringen finns ingen genväg.
Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.