Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad gjorde du för ditt LEGO idag?

Startat av Cyklisten, 19 november 2014 kl. 18:11

Föregående ämne - Nästa ämne

Clarmo


Sockerbit


AndersI

Alldeles för snyggt och rent! Bygger du ingenting?  ;) :P

ByggareDan

Snyggt o rent rum med ordning o reda, tjusigt.
Ska man ha sig ett dedikerat "lek"rum så blir det ju till att bygga om hela lägenheten eller flytta.
Hmm ska nog kolla in Hemnet, *drömmer*

/ByggareDan


Markus

Citat från: AndersI skrivet 21 april 2016 kl. 23:11
Alldeles för snyggt och rent! Bygger du ingenting?  ;) :P

Jodå, bygger varje dag men gillar ordning och reda  ;D

insurrection

Räknade igenom tusen bitar i en BL-beställning. Brukar aldrig göra det när jag tycker det ser ut att stämma, men nu upptäckte jag direkt ett fel när jag fått beställningen och ville då kontrollera så det inte var fler... Givetvis var det inte några fler fel utan det första var också det enda  :-\

Magnus den store

Det var ambitiöst. Jag kollar bara att varje lot stämmer till färg och typ. Antalet väger jag helst. För mig är tiden som åtgår för kontrollen oftast mer värd än förlusten.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Clarmo

Inte idag men igår kväll med ett öga vilandes på Atletico Madrid - Bayern München så byggde jag en liten display, 16x16, till . Den vart lite för liten så nu måste jag handla lite på bricklink  :)

Stigge72

Inte just idag, men förra helgen fick både mitt och sambons skrivbord och en bokhylla flyttat ut från "legorummet", så nu är det (nästan) helt renodlat legorum. Gästsängen (som har 6 under-bädd-lådor fulla med lego under och en massa annat lego ovanpå) står kvar, och några lådor med sambons gamla papper står och väntar på att gås igenom...
Den här veckan fick jag dessutom min nya telefon med bättre kamera, så jag kan ta bättre bilder av det jag bygger med mitt lego. Imorgon planerar jag att komplettera den med en "selfie-pinne", som jag inbillar mig ska underlätta att stabilisera när man ska fotografera.

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

sionarra

Efter att ha lovat sambon i två veckor att dessa ska ner i källaren var jag nu till slut tvungen att arkivera dem. Fan att man inte bor själv längre, jag skulle bygga en hylla och displaya dessa i vardagsrummet isåfall. :) Men kanske är tur samtidigt.


Peter S

#176
Jobbar på ett bygghörn istället för det oorganiserade kaos jag hade förut. Men fortfarande bygger jag på höjden. Hylla Kallax från IKEA. Som ni ser betyder det en del sortering också.

andreaseldh

Jag sorterade upp mina bokstäver från 850425 (Brickset) i en Dosett. C, L, U och Æ är på väg från Bricklink, men som ni ser behöver jag även fylla på G, I, P, Y och Z. Sedan finns visst även Å, Ö, Ø och Ü, men däremot inte Ä. Man inser ju lätt att Lego har sett till att man ska kunna skriva engelska och danska, men till svenska och tyska fungerar det alltså bara nästan. Eller så tvingas man blanda med andra bitar.

Stigge72

Plockade upp några bitar Ivar-hylla från källaren i helgen, och har använt några av de timmar som gått sedan dess med att packa in de lådor med legobitar som senaste tiden legat i gästsängen i nyss nämnda hylla.

Fortfarande är det en hel del som inte är sorterat alls, och en del till som inte är sorterat i den utsträckning jag skulle önska...

Illuwatar

Byggde färdigt utställningsborden igår. Så nu är de i samma höjd, av material som inte kroknar av vikten (till skillnad från Ikeas billiga skivor) och de är stadigt förankrade i väggen. Byggena som ska stå där är dock nedpackade inför Örebro...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.