Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Powered Up Appen

Startat av Selander, 11 december 2021 kl. 10:50

Föregående ämne - Nästa ämne

Selander

Startar en tråd på rätt ställe:

Har använt PU appen för nåt år sedan, utan problem.
Men när jag försöker öppna den nu så startar den men lägger av efter några sekunder, inget händer och måste tvinga appen att avslutas .. skärmdumpen visar hur det ser ut när det tar stopp...
Kör en Motorola Android Smartphone...

Nån som har nåt kreativt förslag?
Eller rentav haft liknande problem och lyckats lösa det?

RetroBricker

#1
Installerade appen alldeles nyss och den startar utan problem - på Samsung A52.
Den frågar efter tillstånd att komma åt blåtand och plats (GPS) i början... kan det vara en del i ditt problem?

Min startbild visar lite girlanger och spelar även en liten "jultrudelutt":
Av var och en efter förmåga, åt var och en efter behov

Selander

Citat från: RetroBricker skrivet 11 december 2021 kl. 11:27
Installerade appen alldeles nyss och den startar utan problem - på Samsung A52.
Den frågar efter tillstånd att komma åt blåtand och plats (GPS) i början... kan det vara en del i ditt problem?

Min startbild visar lite girlanger och spelar även en liten "jultrudelutt":

Girlangerna har jag också, men direkt efter dem tar det tvärnit.... Får aldrig någon fråga om BT och Plats..... >:(

RetroBricker

Citat från: Selander skrivet 11 december 2021 kl. 11:37
Girlangerna har jag också, men direkt efter dem tar det tvärnit.... Får aldrig någon fråga om BT och Plats..... >:(

Och det går lika dåligt om du har blåtand och GPS påslagna innan du startar appen?
(Borde inte spela någon roll, för jag kan starta utan GPS tillåtet eller igång och utan att blåtand är igång.)
Av var och en efter förmåga, åt var och en efter behov

Selander

Citat från: RetroBricker skrivet 11 december 2021 kl. 11:44
Citat från: Selander skrivet 11 december 2021 kl. 11:37
Girlangerna har jag också, men direkt efter dem tar det tvärnit.... Får aldrig någon fråga om BT och Plats..... >:(

Och det går lika dåligt om du har blåtand och GPS påslagna innan du startar appen?
(Borde inte spela någon roll, för jag kan starta utan GPS tillåtet eller igång och utan att blåtand är igång.)

Har testat det, men det gör ingen skillnad...

Får testa imorgon att ladda ner programmet på en annan enhet och se om det gör nån skillnad....

Tack så mycket för att du försöker hjälpa mig 👍👍🙌

RetroBricker

Det var så lite...
Jag satt ju själv och försökte skaffa mer info om appen för att se om jag kan göra egen styrning av mitt lok.

Jag håller tummarna för att du löser problemet. Meddela gärna lösningen.
Av var och en efter förmåga, åt var och en efter behov

Selander

Provade idag på min Samsung platta och då startade programmet på en gång.... :o
Så då är det bara att börja om på ruta 1 och lära sig hur man använder programmet...ser ut som det tillkommit en hel del sen jag var in sist för 2 år sedan  ;D

LarsC

Jag hade samma problem i Hässleholm, fick ominstallera appen så funkade det sedan

Selander

Citat från: RetroBricker skrivet 11 december 2021 kl. 14:50
Det var så lite...
Jag satt ju själv och försökte skaffa mer info om appen för att se om jag kan göra egen styrning av mitt lok.

Jag håller tummarna för att du löser problemet. Meddela gärna lösningen.

Här är lösningen;
Efter att ha rensat cacheminnet på den aktuella appen så startar den snällt.....

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.