Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Mörkgrönt litet industrilok med Power Functions

Startat av Selander, 22 januari 2017 kl. 14:39

Föregående ämne - Nästa ämne

Selander

Utifrån samma format som 9volts loket i ReddishBrown, kommer här motsvarande lok i DkGreen.
http://www.swebrick.se/index.php?topic=10859.0
Motoriseringen är dock PF, och pga den smala huven ryms inte PF standard batteri.
Jag har använt ett PP3 batteri, ett adapter kablage och standard PF IR-receiver och tågmotor.

Mörkgrönt är lite av en favoritfärg och det passar väldigt fint på ett litet lok, tycker jag  :D
Bit-utbudet är dock lite begränsat, så man får försöka göra det bästa med det som finns tillgängligt.

Ozp

Snyggt växlingslok. Kommer det till Linköping?

LeifSpangberg

Snyggt, underbar färg...
UKK ?
Hur mkt orkar den dra, jämfört med 9V varianten ?

Selander

Linköping, tveksamt men inte helt säker.
UKK, definitivt.

Har inte provat styrkan, men det ska nog klara av att dra en hel del tror jag  8)

bileam


Stigge72


Nextuz

Någon klurig anledning till att du inte använde kabeln på kontakten när du skarva i polkontakten för 9v-batteriet? :)

Selander

Citat från: Nextuz skrivet 25 januari 2017 kl. 14:29
Någon klurig anledning till att du inte använde kabeln på kontakten när du skarva i polkontakten för 9v-batteriet? :)

Ja, det fanns en tanke med det (tro det eller ej  ;D ).
Den lilla flatkabel snutten som är kvar gör att man får ett litet handgrepp så det blir lättare att sära på PF kontakterna.
Men det finns säkert utmärkta argument att göra på andra sätt  ;)

Nextuz

Citat från: Selander skrivet 25 januari 2017 kl. 21:15
Citat från: Nextuz skrivet 25 januari 2017 kl. 14:29
Någon klurig anledning till att du inte använde kabeln på kontakten när du skarva i polkontakten för 9v-batteriet? :)

Ja, det fanns en tanke med det (tro det eller ej  ;D ).
Den lilla flatkabel snutten som är kvar gör att man får ett litet handgrepp så det blir lättare att sära på PF kontakterna.
Men det finns säkert utmärkta argument att göra på andra sätt  ;)

Ahh, okej. Då är jag med :)
Tänkte lite att den övre kontakten blir förstörd  med lödning.

Perhed

Mörk grön är verkligen en fantastisk färg till lok. Mycket snyggt bygge!
Min bricklinkbutik Brickatorium http://www.bricklink.com/store/home.page?p=perhed

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.